ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: اگر تمام بمب‌های اتم منفجر شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

طی روزهای ۶ و ۹ آگوست سال ۱۹۴۵ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی اتفاق افتاد. این دو بمباران در واقع دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن،  رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. حدود ۲۲۰ هزار نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بخاطر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توانست به مردم جهان نشان دهد که بمب‌های اتمی تا چه اندازه می‌توانند مخرب و خطرناک باشند. البته این فاجعه باعث نشد کشورهای بزرگ تولید بمب‌های اتمیشان را متوقف کنند. اما اگر روزی جنگ جهانی سوم آغاز شود و قدرت‌های مختلف تصمیم بگیرند برای مغلوب کردن دیگر کشورها از تمام بمب‌های اتمشان استفاده کنند چه اتفاقی برای کره زمین رخ می‌دهد؟ با مستند دیجیاتو همراه باشید.

مستندهای پیشین دیجیاتو: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Elias ghafourian
    Elias ghafourian | ۵ آبان ۱۴۰۰

    عاشق این مستنداتونم فوق العادس

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.