ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از هدست اکسپریا View VR با قیمت ۲۶۰ دلار رونمایی کرد

سونی در جریان رویداد رونمایی از محصولات جدید خود، در کنار معرفی گوشی هوشمند دوربین محور اکسپریا پرو Pro-I، از هدست واقعیت مجازی اکسپریا View VR با وضوح 2K برای هر دو چشم در صورت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سونی در جریان رویداد رونمایی از محصولات جدید خود، در کنار معرفی گوشی هوشمند دوربین محور اکسپریا پرو Pro-I، از هدست واقعیت مجازی اکسپریا View VR با وضوح 2K برای هر دو چشم در صورت جفت شدن با گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۱ مارک ۲ رونمایی کرد.

سونی در گذشته هدست پلی استیشن  VR را عرضه کرده بود، اما هدست واقعیت مجازی با برند اکسپریا برای اولین بار توسط این شرکت معرفی می‌شود. هدست جدید به صورت مستقل قابل استفاده نیست و برای کار کردن به گوشی هوشمند اکسپریا نیاز دارد که در آن جای می‌گیرد. از این رو نام اکسپریا را نیز با خود یدک می‌کشد.

هدست اکسپریا View VR تنها از گوشی‌های سونی اکسپریا وان مارک ۲ و سونی اکسپریا وان مارک ۳ پشتیبانی می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده که کاملا با آن‌ها سازگار باشد. سونی ادعا می‌کند که با استفاده از این هدست واقعیت مجازی می‌توان ویدیوهای VR 8K HDR را مشاهده کرد. اگرچه به نظر می‌رسد با توجه به اینکه گوشی‌های مذکور حداکثر رزولوشن 4K را ارائه می‌دهند، چنین ادعایی تنها جنبه بازاریابی داشته باشد.

هدست واقعیت مجازی اکسپریا سونی زاویه دید ۱۲۰ درجه را ارائه می‌دهد و لنز آن ساختار هیبریدی با راندمان فوکوس بالایی دارد. همچنین مجهز به عملکرد تنظیم فاصله بین لنز است که می‌تواند موقعیت لنز و نمایش تصویر را با توجه به فاصله بین چشم‌ها تنظیم کند.

فرآیند نصب هدست نسبتا ساده است. خیلی راحت کاربران می‌توانند پوشش جلوی هدست را از طریق اهرم اختصاصی باز کرده و موبایل خود را در قسمت مربوطه قرار دهند و سپس آن را ببندند.

سونی برنامه اختصاصی برای اکسپریا View درنظر گرفته که در آن فهرستی از برنامه‌های سازگار با هدست اکسپریا و سایر محتواها در حالت VR را نمایش می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند محتواهای ذخیره شده در حافظه داخلی یا خارجی را مستقیما پخش کنند.

کار با هدست اکسپریا  View VR به لطف بریدگی‌های موجود در آن و دسترسی مستقیم به دکمه‌های اختصاصی اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱ مارک ۳ بسیار ساده است و نیاز به کنترلر جداگانه حذف شده و کاربران می‌توانند مکان‌نما را با دکمه‌های تنظیم صدا حرکت دهند و با دکمه دوربین انتخاب کنند.

این هدست در فروشگاه رسمی سونی در ژاپن و فروشگاه آنلاین Au با قیمت ۲۹۷۰۰ ین (۲۶۰ دلار) عرضه می‌شود. هنوز در مورد عرضه جهانی این هدست خبری منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی