ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

پژوهشگر ارشد گوگل در رویداد Gtalk: توانمندی‌های واقعی خود را در رزومه ذکر کنید

یک پژوهشگر ارشد گوگل با بیان اینکه فقط نقاط قوت، توانمندی‌های واقعی و آنچه به طور کامل بر آن مسلط هستید را در CV خود ثبت کنید، صداقت در بیان توانمندی‌ها را نکته‌ای مهم و ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

یک پژوهشگر ارشد گوگل با بیان اینکه فقط نقاط قوت، توانمندی‌های واقعی و آنچه به طور کامل بر آن مسلط هستید را در CV خود ثبت کنید، صداقت در بیان توانمندی‌ها را نکته‌ای مهم و سرفصل ایجاد اعتماد برای مصاحبه‌شونده در پروسه استخدام عنوان کرد.

«حسین مباهی»، پژوهشگر ارشد گوگل، تجربیات شخصی خود درباره چگونگی ارائه بهترین رزومه و مصاحبه ممکن برای استخدام را از دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا در رویداد Gtalk ارائه داد؛ رویدادی که با مدیریت امین مهدوی و اجرای آرش خسروی توسط مجموعه استارت آپی الوکانتنت و آژانس تبلیغاتی دیده بان برگزار شد.

حجم اندک و گزیده راهی برای درست دیده شدن

به گفته مباهی حجم CV نکته بسیار مهمی است و برای درخواست شغل باید خیلی جدی به آن توجه کنید. به هر روی بلند نوشتن CV امتیازی ندارد و اتفاقا کسل کننده است.

او با توضیح بیشتر درمورد اهمیت کوتاه بودن CV گفت: «اگر قرار باشد آیتم‌هایی که مهم نیست را وارد CV کنید کار درستی انجام نداده‌اید. شما تنها فردی نیستید که تقاضای ورود به یک شرکت را کرده‌اید، بنابراین نباید CV خیلی بلند باشد و آیتم‌های نه چندان قوی را وارد آن کرده باشید ممکن است تصادفا همین آیتم ها مورد توجه قرار بگیرد و شانس توجه به آیتم‌های مهم‌تر را از دست بدهید.»

مباهی در ادامه توضیحات خود گفت: «اگر آیتم‌های مهم و قوی را ثبت کرده باشید فقط نقاط قوی را میبینند. از طرفی دیگر نکته دوم هم این است که حتی اگر CV را کوتاه کرده‌اید حتما نقاطی که خیلی در آن توانمند هستید را وارد کنید و نه موضوعاتی که جزئی است و تسلط کامل بر روی آن ندارید.»

این پژوهشگر ارشد گوگل بر این باور است که این موضوع باعث می‌شود، اگر بعدا در مصاحبه درباره این آیتم سوال شود دچار برد یا دردسر شوید.

او همچنین با تاکید بر این موضوع که اگر بر موضوعی مسلط نیستید به هیچ عنوان آن را وارد CV نکنید، گفت: «این موضوع منجر به بی اعتمادی فردی خواهد شد که با شما مصاحبه می‌کند. این عدم اعتماد قطعا به همه بخش‌های مصاحبه شما تسری پیدا خواهد کرد و حتی اگر بر موضوعی به طوری واقعی هم مسلط باشید، دیگر شانسی درباره آن نخواهید داشت.»

روند فکری خود را نمایش بگذارید

مباهی در ادامه توضیحات خود درباره چگونگی حاضر شدن در مصاحبه توضیح داد و گفت: «در مصاحبه حضوری صبر نکنید که به جواب برسید و بعد جواب را به مصاحبه شونده ارائه دهید. همین که درباره سوال و پاسخ شروع به فکر کردید، افکار خود را با صدای بلند مطرح کنید تا مصاحبه‌گر با استراتژی و روند فکری شما آشنا شود.»

به باور او ممکن است گاهی جواب آخر مسئله آنقدرها هم مهم نباشد اما طی کردن فرایند برای دریافت امتیاز شما اهمیت دارد.

او همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: «نکته دیگری هم که خیلی اهمیت دارد این است که اگرچه پروسه مصاحبه استرس‌زاست اما آرامش خود را حفط کنید. قبل از مصاحبه خوب استراحت کنید. کار نکنید و قبل از مصاحبه مایعات کمی بنوشید و کاملا خونسرد در مصاحبه حاضر شوید.»

او در پایان توضیحات خود با تاکید بر اینکه این روند شما را آرام خواهد کرد، گفت: «آرامش شما باعث خواهد شد تا مصاحبه شونده هم بیشتر به شما اعتماد کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی