ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا: افراد دارای نقص ایمنی می‌توانند دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC)، افرادی که دچار نقص ایمنی هستند و پیش از این دوز سوم واکسن کرونا فایزر یا مدرنا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند دوز تقویت‌کننده یا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC)، افرادی که دچار نقص ایمنی هستند و پیش از این دوز سوم واکسن کرونا فایزر یا مدرنا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند دوز تقویت‌کننده یا چهارمین دوز خود را حداقل شش ماه پس از تزریق قبلی، دریافت کنند.

CDC همچنین اعلام کرد که افرادی که به دلایل مختلفی دچار نقص ایمنی هستند و در ابتدا واکسن کرونا «جانسون و جانسون» را دریافت کرده بودند نیز باید واکسن دوم خود را حداقل دو ماه پس از تزریق اولیه دریافت کنند.

بنابر دستورالعمل جدید CDC برای بزرگسالان واجد شرایط دریافت دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹، افرادی که داری نقص ایمنی شدید یا متوسط هستند و سن آن‌ها ۱۸ سال یا بیشتر است، می‌توانند دوز تقویت‌کننده هر یک از سه واکسن کرونا موجود در ایالات متحده از جمله فایزر، مدرنا یا جانسون و جانسون را دریافت کنند.

واکسن کرونا

با توجه به اینکه توصیه رسمی CDC برای دریافت دوز سوم واکسن mRNA برای افراد دارای نقص ایمنی تا اواخر تابستان اعلام نشده بود، دستورالعمل جدید ممکن است برای بسیاری از افراد حداقل تا چند ماه دیگر صدق نکند. افرادی که به عقیده CDC دچار نقص ایمنی شدید یا متوسط هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • افرادی که برای تومورها یا سرطان خون درمان می‌شوند.
  • بیماران پیوند عضوی که از داروهایی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی آن‌ها را سرکوب می‌کند.
  • افرادی که در دو سال گذشته پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده‌اند.
  • افراد مبتلا به سندرم‌های نقص ایمنی اولیه متوسط یا شدید
  • افراد مبتلا به HIV پیشرفته یا درمان نشده
  • تمام افرادی که با دوز بالا تحت درمان با دارو کورتیکواستروئید هستند که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند.

به افرادی که دارای نقص ایمنی هستند و دو دوز اولیه واکسن کرونا مدرنا یا فایزر خود را دریافت کرده بودند، ماه‌ها پیش توسط CDC توصیه شد که حداقل ۲۸ روز پس از دوز دوم، دوز سوم را نیز دریافت کنند.

دریافت‌کنندگان جانسون و جانسون که دچار نقص ایمنی هستند؛ به دلیل کمبود اطلاعات در اوایل همه‌گیری واجد شرایط دریافت دوز دیگری نبودند، اما اکنون CDC اعلام کرده که آن‌ها نیز دو ماه پس از تزریق اولیه باید دوز تقویت‌کننده یا دوم واکسن کرونا خود را دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۶ آبان ۱۴۰۰

    گویا قرار است دز[د]های سرکاری با پیکهای کرونا مسابقه دهند

مطالب پیشنهادی