ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش کنسول پلی استیشن ۵ سونی از ۱۳ میلیون دستگاه گذشت

پلی استیشن ۵ جدیدترین کنسول بازی سونی است که حدود یک سال پیش معرفی شد. سونی در ماه ژوئیه و زمانی که فروش این کنسول از مرز ۱۰ میلیون عبور کرده بود، اعلام کرد که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

پلی استیشن ۵ جدیدترین کنسول بازی سونی است که حدود یک سال پیش معرفی شد. سونی در ماه ژوئیه و زمانی که فروش این کنسول از مرز ۱۰ میلیون عبور کرده بود، اعلام کرد که پلی استیشن ۵ سریع‌ترین میزان فروش را در تاریخ کنسول های فروخته شده سونی داشته است. اکنون فروش کنسول محبوب این شرکت از مرز ۱۳ میلیون دستگاه نیز عبور کرده است.

گزارش جدیدی که منتشر شده، نشان می‌دهد که بیش از ۱۳ میلیون واحد از کنسول پلی استیشن ۵ فروخته شده است. طبق گزارش سه ماهه دوم سال مالی سونی که در تاریخ ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، این سازنده ژاپنی ۳.۳ میلیون دستگاه دیگر نیز فروخته است. نکته قابل توجه اینکه میزان اعلام شده از مجموع فروش تلویزیون‌ها و کنسول‌های پلی استیشن ۴ در مدت مشابه از سال گذشته، بیشتر است.

پلی استیشن ۵

گزارش منتشر شده، افزایش یک میلیون واحدی فروش پلی استیشن ۵ نسبت به سه ماهه گذشته را نشان می‌دهد. باید اشاره کرد که کنسول نسل قبل سونی یعنی پلی استیشن ۴ در سه ماهه دوم سال مالی این شرکت شاهد کاهش فروش خود از ۵۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار دستگاه بود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سونی طی سه ماهه گذشته ۷۶.۴ میلیون بازی پلی استیشن ۵ و ۴ فروخته است که این میزان نسبت به فروش ۶۳.۶ میلیون بازی در سه ماهه اول سال مالی خود افزایش یافته است. همچنین شاهد افزایش تعداد مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس نیز هستیم که از ۴۶.۳ میلیون به ۴۷.۲ میلیون نفر رسیده است، اما تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن از ۱۰۵ میلیون به ۱۰۴ میلیون کاهش یافته است.

سونی نیز مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر همچنان با مشکلات عرضه و کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و اکنون کنسول‌های جدید این شرکت به راحتی برای خرید در دسترس مشتریان قرار ندارد. بنابراین اگر، محدودیت عرضه وجود نداشته باشد، انتظار می‌رود تمام واحدهای فروخته شده کنسول نسل بعدی سونی بسیار بیشتر از میزان اعلام شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی