ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تصاویر منتسب به کارت گرافیک اینتل Arc Alchemist فاش شد

اینتل در حال ساخت کارت گرافیک اختصاصی برای گیمینگ است و می‌خواهد اولین محصول خود را در فصل اول ۲۰۲۲ روانه بازار کند. حالا احتمالا تصاویری از اولین GPU این شرکت با اسم رمز Arc ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اینتل در حال ساخت کارت گرافیک اختصاصی برای گیمینگ است و می‌خواهد اولین محصول خود را در فصل اول ۲۰۲۲ روانه بازار کند. حالا احتمالا تصاویری از اولین GPU این شرکت با اسم رمز Arc Alchemist منتشر شده که پردازشگری با دو فن بزرگ را نشان می‌دهد.

به گزارش یوتیوبری به نام Moore’s Law is Dead، نام Arc برند جدید اینتل برای پردازشگرهای گرافیکی است که طراحی شده تا به رقابت با جی‌فورس انویدیا و رادئون AMD برود. Arc Alchemist اولین GPU اینتل از این برند خواهد بود که در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی معرفی می‌شود.

اینتل قبلا با Intel DG1 به دنیای GPU پا گذاشت اما محصول آن‌ها بر مبنای معماری گرافیکی Xe LP ساخته شده بود و قدرت زیادی نداشت، در نتیجه کاربران از آن استقبال نکردند. محصول آتی این شرکت بر اساس معماری Xe HPG ساخته می‌شود و ظاهرا قرار است با ۵۱۲ واحد پردازشی و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 قدرتی در حد انویدیا RTX 3070 داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اینتل احتمالا نمونه‌های مختلفی از گرافیک DG2 را در دست ساخت دارد که با ۴۴۸، ۳۸۴، ۲۵۶ و حداقل ۱۲۸ واحد پردازشی ساخته می‌شوند. ولی حتی مدلی که ۱۲۸ واحد پردازشی دارد هم از گرافیک‌های مجتمع متداول در پردازنده‌های اینتل هسته‌های بیشتری خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌های قبلی، اینتل Arc Alchemist در دو نسخه دسکتاپ و نوت‌بوک عرضه می‌شود و قادر به اجرای بازی‌هایی مثل پابجی، Psychonauts 2 و Metro Exodus خواهد بود. معماری «آرک» می‌تواند امکان سایه‌زنی نرخ متغیر، افزایش مقیاس ویدیوها و رهگیری پرتو آنی را فراهم کند. اینتل همچنین وعده ابرنمونه‌برداری با کمک هوش مصنوعی را داده که تکنیکی شبیه فناوری ابرنمونه‌برداری با یادگیری ماشینی (DLSS) انویدیاست.

«راجر چندلر»، مدیر کسب و کار GPU اینتل قبلا گفته بود: «معرفی برند اینتل آرک و نسل بعدی سخت‌افزارهای این شرکت نشان‌دهنده تعهد عمیق و مداوم اینتل نسبت به گیمرها و تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیاست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی