ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی A8L Horch Founder’s Edition معرفی شد؛ رقیبی برای مرسدس میباخ S کلاس

آئودی برای رقابت با مرسدس میباخ S کلاس در چین، نسخه‌ای لوکس‌تر و طویل‌تر از A8 را برای بازار این کشور معرفی کرد. این نسخه که A8L Horch Founder’s Edition نام دارد،  بر مبنای مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

آئودی برای رقابت با مرسدس میباخ S کلاس در چین، نسخه‌ای لوکس‌تر و طویل‌تر از A8 را برای بازار این کشور معرفی کرد. این نسخه که A8L Horch Founder’s Edition نام دارد،  بر مبنای مدل 2022 از سدان لوکس ارباب حلقه‌ها توسعه یافته و تحت برند اشرافی Horch وارد بازار خواهد شد.

محصول جدید ارباب حلقه‌ها در نمایشگاه خودروی گوانگژو رسما پرده‌برداری خواهد شد. این خودرو در مقایسه با A8L به اندازه 130 میلیمتر دیگر طولانی‌تر بوده و در شکل جلوپنجره آن بازنگری‌هایی صورت گرفته تا حجم بیشتری از کروم را در خود جای دهد! به منظور جلب نظر مثبت چینی‌ها، آئودی چراغ‌های ماتریکس LED و چراغ‌های روشنایی در روز را نیز ظریف‌تر از قبل کرده است.

سدان فوق لوکس و تشریفاتی آئودی از نظر رینگ‌ها نیز متفاوت از مدل استاندارد خود بوده و ساخته‌‌های بنتلی و میباخ را در ذهن تداعی می‌کند. این رینگ‌ها 20 اینچی هستند و در قسمت مرکزی آنها لوگوی H حک شده است. لوگوی Horch روی گلگیر جلو و زیر چراغ عقب سمت راست هم درج شده تا بیننده به هر شکل ممکن بداند با نسخه‌ای خاص‌تر از A8L روبروست! بد نیست اشاره کنیم چراغ‌های عقب این نسخه به تکنولوژی OLED مجهز هستند و گرافیک آنها با مدل استاندارد تفاوت‌هایی دارد.

آئودی A8L Horch Founder’s Edition با دو رنگ اختصاصی قابل سفارش خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند در صورت علاقه رنگ دوگانه را نیز برای بدنه آن سفارش دهند

در داخل کابین بخاطر افزایش قابل توجه طول بدنه، سرنشینان عقب از فضای بسیار گسترده‌ای برخوردار هستند. لوگوی Horch هم در این بخش و روی قسمت‌هایی مثل زیرآرنجی عقب، بالش‌ها و چارچوب درها به چشم می‌خورد. برای صندلی‌ها و رودری‌ها از روکش چرم با بافت لوزی‌شکل استفاده شده، ضمن اینکه برای دستیابی به راحتی بیشتر، میزان بالشتک‌های به کار رفته در صندلی‌ها دو برابر صندلی‌های استاندارد A8 است.

آئودی صندلی‌های جلو و عقب این سدان اشرافی را به ماساژور تجهیز کرده تا در سفرهای طولانی تمامی سرنشینان شادابی خود را حفظ کنند! ضمن اینکه سرنشینان عقب می‌توانند در صورت نیاز با ماساژورهای اختصاصی پاهای خود را نیز ماساژ دهند.

آئودی A8L Horch Founder’s Edition به جدیدترین نسخه از سیستم اینفوتینمنت کمپانی مجهز شده و در جلو از طریق دو نمایشگر لمسی مدیریت می‌شود. سرنشینان عقب هم می‌توانند با یک نمایشگر لمسی به تمامی تنظیمات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. این خودرو از انبوهی از قابلیت‌های ارتباطی و سرگرمی پیشرفته سود می‌برد.

نکته تامل‌برانگیز اینکه آئودی بجای موتور V8 از یک موتور V6 برای تامین نیروی A8L Horch Founder’s Edition استفاده کرده است. این موتور سه لیتری توئین توربو با همکاری سیستم هیبرید 48 ولتی 335 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این خودرو بر مبنای مدل فیس‌لیفت A8 ساخته شده و به نوعی پیش‌نمایشی از این نسخه را ارائه می‌کند، از این رو A8 استاندارد مدل 2022 اشتراکات زیادی با آن خواهد داشت. ناگفته نماند پس از چین دیگر بازارها نیز میزبان A8L Horch Founder’s Edition خواهند بود، البته به استثنای آمریکا.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی