ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن Pixel Art؛ ابزاری برای بهبود استرس به کمک رنگ‌آمیزی پیکسل‌ها

اپلیکیشن‌های متعددی سعی دارند به عنوان ابزارهای کاهش سطح استرس، به کاربران کمک کنند. Pixel Art یکی از همین عناوین است که رنگ‌آمیزی را به عنوان راه‌حل رفع استرس و بهبود عملکرد افراد برگزیده و ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۱

اپلیکیشن‌های متعددی سعی دارند به عنوان ابزارهای کاهش سطح استرس، به کاربران کمک کنند. Pixel Art یکی از همین عناوین است که رنگ‌آمیزی را به عنوان راه‌حل رفع استرس و بهبود عملکرد افراد برگزیده و با استقبال مناسبی هم روبه‌رو شده است.

ممکن است در نگاه اول، رنگ‌آمیزی به شکل چالشی کودکانه به نظر برسد که بزرگسالان چندان علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دهند. با این حال استودیو Easy Brain از همین روش برای آرام کردن کاربران خود استفاده کرده است و توانسته است بیش از ۱۰۰ میلیون نصب را در کنار امتیاز قابل تحسین ۴.۵ در گوگل پلی تجربه کند.

همانطور که از نام برنامه مشخص است، در آن با طرح‌هایی پیکسلی مواجه هستیم که باید توسط کاربر رنگ‌آمیزی شوند. بیش از ۱۵ هزار طرح درون اپلیکیشن یافت می‌شود که در دسته‌های متفاوت قرار می‌گیرند. پس از انتخاب هر طرح توسط کاربر و زوم کردن روی آن، پیکسل‌ها همراه با اعدادی در درون هر یک قابل مشاهده خواهند بود. شماره مرتبط با هر پیکسل بیانگر رنگ اختصاص یافته به آن است و کاربر باید سعی کند تا رنگ در نظر گرفته شده را در پیکسل‌های هم‌شماره قرار دهد. 

احتمالاً رنگ‌آمیزی تک به تک هر پیکسل برای بسیاری از افراد در ابتدا امری کسل‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما با گذشت زمان اندکی متوجه خواهید شد که این کار می‌تواند در پرت کردن حواس و کاهش سطح استرس تاثیرگذار باشد. البته بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ یا تبلت‌ها در کنار قلم استایلوس می‌تواند فرایند رنگ‌آمیزی را جذاب‌تر نماید. 

اگرچه اپلیکیشن Pixel Art به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ اما توسعه‌دهنده سعی داشته است تا قابلیت خرید درون برنامه‌ای را به صورت هوشمندانه مورد استفاده قرار دهد و از این مسیر کسب درآمد کند. دو ابزار Magic Wand و Color Splash جهت رنگ‌آمیزی دسته‌ای پیکسل‌ها کاربرد دارند و می‌توانند برای افراد کم حوصله یا طرح‌های پیچیده بسیار مفید واقع شوند. البته بهره‌گیری از ابزارهای گفته شده با محدودیت در تعداد دفعات استفاده مواجه است و برای رفع آن، نیاز به خریداری اشتراک پرمیوم وجود خواهد داشت.

طرح‌های سه‌بعدی یکی دیگر از ویژگی‌های درون برنامه Pixel Art محسوب می‌شود که نیاز به صرف زمان و حوصله بیشتری دارد. شایان ذکر است که تمامی ۱۵ هزار طرح گفته شده به صورت پیش‌فرض قابل دسترس نیستند و جهت رنگ‌آمیزی برخی از آن‌ها، نیاز به تهیه اشتراک پرمیوم یا مشاهده ویدیوهای تبلیغاتی وجود دارد. سازنده اپلیکیشن ادعا دارد که به صورت روزانه اقدام به ارائه طرح‌های جدید در محصول خود می‌کند تا کاربران به هیچ عنوان از بابت پایان یافتن تصاویر پیکسلی، نگران نباشند.

به کمک ابزار Create می‌توان اقدام به ساخت طرح‌های پیکسلی شخصی به کمک دوربین موبایل کرد و در نهایت آن‌ها را رنگ‌آمیزی نمود. متاسفانه قابلیت وارد کردن تصاویر گرفته شده در گذشته وجود ندارد، اما می‌توان به کمک نوار تعیین سطح سختی، تعداد پیکسل‌های مورد استفاده در تصویر را تنظیم کرد. 

اگر در کودکی علاقه بسیاری به کتاب‌های رنگ‌آمیزی از خود نشان دادید یا حس می‌کنید بازی با رنگ‌ها موجب آرامش می‌شود، اپلیکیشن Pixel Art می‌تواند گزینه‌ای مناسب جهت فرار از استرس‌های روزمره محسوب شود. البته ممکن است برخی از جنبه‌های برنامه مثل تبلیغات متعدد موجب آزار کاربران شود؛ ولی با خرید اشتراک پرمیوم یا نصب نسخه مود شده از منابع غیر رسمی، می‌توان چنین محدودیت‌هایی را دور زد. همچنین دارندگان اشتراک گوگل پلی پس می‌توانند بدون محدودیت از امکانات پولی اپ استفاده کنند.

Pixel Art - Color by Number

Pixel Art - Color by Number

سازنده: Easybrain قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۱ و ۱۴۷ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی