ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کالبدشکافی آداپتور ۱۴۰ واتی مک‌بوک پرو [تماشا کنید]

اپل آداپتور شارژ ۱۴۰ واتی جدیدی معرفی کرده که همراه با مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی عرضه می‌شود و به چند دلیل منحصر به فرد است. یکی از این دلایل، استفاده از فناوری GaN یا نیترید گالیوم است که موجب کاهش اندازه آداپتور شده است. حالا ویدیویی از کالبدشکافی این دستگاه منتشر شده که نشان می‌دهد درون این آداپتور چه خبر است.

وب‌سایت ChargerLab در جدیدترین ویدیوی خود به سراغ کالبدشکافی آداپتور برق ۱۴۰ واتی مک‌بوک پرو رفته و آن را آزمایش کرده است. این وب‌سایت ابتدا با فرز برشکاری کوچکی پوشش بیرونی آداپتور را باز می‌کند تا به بخش‌های داخلی دستگاه دسترسی داشته باشد.

در ادامه توضیحات فنی دقیقی درباره اجزای شارژر داده می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست. از زمان ۷:۳۰ به بعد می‌توانید تحلیل فنی مربوط به تراشه و مدار مورد استفاده در این شارژر را ببینید.

شارژر ۱۴۰ واتی اپل نخستین آداپتور شارژ این شرکت است که از USB-C Power Delivery 3.1 استفاده می‌کند و از این رو با دستگاه‌هایی سازگاری دارد که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند. گفتنی است که خود مک‌بوک‌ها هم به موجب پشتیبانی از USB Power Deliver 3.1 می‌توانند با شارژرهای شخص ثالث سایر برندها شارژ شوند.

همان‌طور که گفتیم، این شارژر با مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید عرضه می‌شود اما اگر بخواهید می‌توانید آن را به‌صورت مجزا با قیمت ۹۹ دلار از وب‌سایت اپل خریداری کنید. مک‌بوک پرو جدید دوباره به درگاه مگ‌سیف مجهز شده و به همین خاطر کابلی که درون جعبه قرار گرفته USB-C به مگ‌سیف ۳ است.

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو چند هفته پیش با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس معرفی شدند. این محصولات در بالای نمایشگر خود از ناچ بهره می‌برند و دوباره درگاه کارت حافظه SD را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار و مدل ۱۶ اینچی با قیمت پایه ۲۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.