ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فهرست جایگاه‌های بنزین سهمیه‌ای اعلام شد

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۰ جایگاه سوخت در تهران به سامانه هوشمند متصل شده‌اند و بنزین ۱۵۰۰ تومانی عرضه می کنند. تمام جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور وارد ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش اعلام کرد:

در حال حاضر ۱۰۰ جایگاه سوخت در تهران به سامانه هوشمند متصل شده‌اند و بنزین ۱۵۰۰ تومانی عرضه می کنند. تمام جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور وارد مدار شده‌اند که از این ۳۸۰۰ جایگاه، ۱۴۵۰ جایگاه با کارت سوخت بنزین سهمیه‌ای به خودروها عرضه می‌کنند. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با لینک www.niopdc.ir، جزئیات مربوط به جایگاه‌های سوخت فعال در هر استان و شهرستان را مشاهده کنند.

وعده بازگشت شرایط عادی به پمپ بنزین ها تا فردا

مدیر سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه در حال حاضر امکان اینکه ۱۰۰ درصد جایگاه ها با نرخ ۳۰۰۰ تومان بنزین را عرضه کنند، خبر از بازگشت 80 درصد جایگاه‌های سوخت به سرویس خدمت رسانی داد.

«مسعود رضایی» درباره وضعیت جایگاه‌های سوخت و بازگشت دوباره آنها به روند ارائه خدمت گفت: «در حال حاضر امکان اینکه ۱۰۰ درصد جایگاه ها با نرخ ۳۰۰۰ تومان به روند خدمت‌رسانی بازگردانده شود وجود دارد. این موضوع در حالی است که 80 درصد جایگاه‌های سوخت در حال حاضر وارد چرخه کاری شده و مشغول فعالیت هستند.»

مدیر سامانه هوشمند سوخت همچنین اعلام کرد که تا فردا همه جایگاه‌ها به طور کامل به شرایط عادی باز می‌گردند. او در ادامه توضیحات خود در اینباره گفت: «سهمیه هموطنان به هیچ عنوان دست نخورده و لایه‌های امنیتی سامانه به شکلی است که سهمیه ها قابل دستبرد نیست.»

حمله سایبری به سامانه سوخت کشور

ظهر روز گذشته مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه بودند. این روند تا جایی بود که با وجود اظهار نظر کارشناسان مبنی بر اختلال در سیستم و عدم وجود هرگونه حمله سایبری در نهایت این موضوع را پذیرفتند.

به هر روی در نهایت مسئولان حمله سایبری را پذیرفتند و اعلام شد به‌دلیل حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، ‌امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شد‌ه است. در پی اعلام این خبر و بلافاصله متخصصان شرکت ‌پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌ها عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت را اجرایی کردند.

از سویی دیگر روز گذشته، «فاطمه کاهی»، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.»

این موضوع در حالی است که عصر روز گذشته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی