ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest از افزایش قابل توجه سرعت اینترنت موبایل ایران حکایت دارد

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن برای سپتامبر ۲۰۲۱ هستیم. طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان تقریبا ثابت باقی مانده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن برای سپتامبر ۲۰۲۱ هستیم. طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان تقریبا ثابت باقی مانده اما سرعت اینترنت موبایل با افزایش تقریبا چشمگیری نسبت به گزارش قبلی، از ۳۵ مگابیت بر ثانیه عبور کرده است.

بر اساس گزارش ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان افزایش پیدا کرده که این افزایش برای اینترنت موبایل قابل توجه‌تر است. سرعت اینترنت موبایل در گزارش ماه آگوست برابر ۵۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه بود، اما حالا با افزایش بیش از ۶ مگابیتی به ۶۳.۱۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱

میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هم افزایش داشته که البته کمتر از سرعت اینترنت موبایل بوده است. سرعت اینترنت ثابت جهانی از ۱۱۰.۲۴ مگابیت بر ثانیه به ۱۱۳.۲۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

به سراغ اینترنت ثابت در ایران می‌رویم. طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان نسبت به گزارش قبلی افزایش کمی را تجربه کرده و از ۲۱.۳۵ مگابیت بر ثانیه به ۲۱.۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. با این وجود، جایگاه ایران در جدول بدتر شده و با سه پله سقوط، در رتبه ۱۳۷ام جهان قرار گرفته است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران سپتامبر ۲۰۲۱

در سطح جهان موناکو با دو پله صعود، پرسرعت‌ترین اینترنت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و کاربران اینترنت با سرعت ۲۶۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند. در رتبه دوم سنگاپور با سرعت ۲۵۵.۸۳ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته و در رتبه سوم هم هنگ‌کنگ با سرعت ۲۵۴.۷۰ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در جایگاه‌های چهارم و پنجم هم به ترتیب رومانی و سوئیس قرار دارند.

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در سپتامبر ۲۰۲۱

در ماه سپتامبر سرعت اینترنت موبایل در ایران افزایش قابل توجهی داشته و از ۳۲.۳۰ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی به ۳۵.۴۸ مگابیت بر ثانیه رسیده است. با این افزایش سرعت، رتبه کشورمان در جدول ۹ رتبه صعود کرده و حالا در جایگاه ۷۱ام جهان جای دارد.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در سپتامبر ۲۰۲۱

در سطح جهان تغییری در رتبه‌های اول تا پنجم ایجاد نشده و هنوز امارات متحده عربی بالاترین سرعت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. سرعت اینترنت موبایل در این کشور به ۲۳۸.۰۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسد که بسیار بالاتر از کره جنوبی با سرعت ۲۰۲.۶۱ مگابیت در مقام دوم است.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در سپتامبر ۲۰۲۱

در جایگاه سوم نروژ با سرعت ۱۷۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در رتبه‌های چهارم و پنجم به ترتیب قطر و چین با سرعت ۱۷۲.۱۸ و ۱۶۵.۳۸ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir Khosravi
    Amir Khosravi | ۱۰ آبان ۱۴۰۰

    مرسی از گزارشتون.
    یک سوال داشتم.
    اینجا منظور از اینترنت ثابت همون ADSL هستش؟
    آخه من شنیدم شرکت های ارائه دهنده سرویس های Adsl حداکثر سرعت بارگیری که میدن ۱۶ مگابیت برثانیه هستش بعد چطور میانگین سرعت بارگیری تو ایران ۲۱.۳۶ مگابیت برثانیه هستش؟

  • نیماا
    نیماا | ۱۰ آبان ۱۴۰۰

    عجیب بود این تیترتون! افزایش قابل توجه سرعت در ایران فقط؟ نمودار جهانی افزایش سرعت شیبش بیشتر نیست به نظر نویسنده محترم؟! در سرعت ثابت هم برای یک صدم مگابیت باید نوشت افزایش ناچیز.

مطالب پیشنهادی