ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور: از سال 97 نتوانسته‌ایم کارت ملی هوشمند تحویل دهیم

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد اگر تحریم و برخی موانع بر سر تامین منابع ارزی نبود، کارت‌های ملی مردم به دست آن‌ها می‌رسید. به گفته ابوترابی افرادی که از سال 97 برای دریافت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۶

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد اگر تحریم و برخی موانع بر سر تامین منابع ارزی نبود، کارت‌های ملی مردم به دست آن‌ها می‌رسید. به گفته ابوترابی افرادی که از سال 97 برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند تاکنون کارتشان را دریافت نکرده‌اند.

«سیف الله ابوترابی» با حضور در یک برنامه رادیویی، در خصوص وضعیت کارت‌های ملی هوشمند گفت:

«کارت‌هایی که از سال 97 یا 98 ثبت‌نام کرده‌اند تا الان به دست‌شان نرسیده است. ما تا قبل از پایان سال 96 و آغاز سال 97، بدنه کارت را وارد می‌کردیم و زمان صدور را تا 15 روز کاهش دادیم. یعنی 2.5 میلیون کارت را صادر کردیم. اما به دلیل مشکلاتی مثل تحریم و تامین اعتبار ارزی برای انتقال وجه به خارج از کشور ،که همه بدنه کشور را درگیر خود کرده است، دوستان به تولید داخل روی آوردند.»

به گفته وی مواد اولیه کارت هوشمند، پلی کربنات است که همچنان وارداتی است و تراشه هم در کشور تولید نمی‌شود: «دوستان ما در چاپخانه دولتی، ناگزیرند که مواد اولیه را وارد کنند و در داخل کشور بدنه را تولید کنند. تلاش زیادی هم کرده‌اند که معادل خارجی تولید کنند. آن‌ها بنا بود ماهیانه، حداقل یک میلیون کارت را به ما تحویل دهند.»

ابوترابی با بیان اینکه ظرفیت تولید 2.5 میلیون کارت وجود دارد اظهار داشت بر اساس قانون، تحویل بدنه کارت بر عهده چاپخانه دولتی است: «بیش از 62 میلیون نفر برای کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند و حدود 51 میلیون و 750 هزار کارت صادر کردیم. اگر نیازها از سمت چاپخانه تامین شود، ما ظرف 5 تا 6 ماه از زمان درخواست، کارت‌ها را تحویل می‌دهیم.»

به گفته وی چاپخانه ملی کشور تمام تلاش‌ خود را می‌کند اما در خصوص تامین مواد اولیه کارت باید مشکلات حل شود: «براساس شنیده‌ها، هم مشکلات تامین مواد اولیه و هم اعتبار ارزی وجود دارد. ما توجیه و دلیلی نداریم. وزیر کشور نیز از زمان مسئولیت خود هر هفته درگیر است تا بتواند این مشکل را حل کند.»

او در پاسخ به این سوال که چرا از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده نشده است، گفت:

«شرکت‌های مختلفی طرح موضوع کردند اما چاپخانه نتوانست آن‌ها را تایید کند زیرا بر اساس قانون، متولی صدور اوراق بهادار را مشخص کرده‌اند. گاهی اشاره می‌کنند به تراشه تلفن همراه که این‌ دو با هم متفاوت است و تنها کشورهایی مثل چین، کره و یکی دو کشور دیگر این تراشه را تولید می‌کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • کارمند کارمند
    کارمند کارمند | ۱۰ آبان ۱۴۰۰

    من کارمند رسمی ، بیست و هشت ساله با مدرک لیسانس کامپیوتر و کارشناس عالی سازمان ثبت احوالم
    متاسفانه بااینکه سازمان ثبت احوال به همه سازمان ها سرویس اطلاعات هویتی میدهد و سازمانی کارآمد است اما سطح دستمزد(حقوق و دریافتی) درسازمان ثبت احوال برای کارمندان و کارشناسان بسیار پایین است و این مسئله روی عملکرد سازمان تاٌثیر منفی گذاشته است.و برعکس در سازمان ثبت احوال مدیران ، رئیسان، مشاوران و معاونان در رفاه بسر میبرند و فاقد کارایی لازم برای پیشبرد اهداف سازمان میباشند ، و اکثراً سفارشی به پست رسیده اند، مثلا کارمندی که عمه اش پست داشته به سفارش وی برایش پست معاونت پیشنهاد داده اند….اما کارمندانی مثل من تاآخر بازنشستگی پستی برایشان لحاظ نمیشود…

    • avvvvab
      avvvvab | ۱۱ آبان ۱۴۰۰

      2. جای بسی تأسف است ولیک:
      جبین گره مکن از هر بدی که پیش آید
      کزین نوشته تو روی یک صفحه میخوانی
      به روی دیگر آن نعمتی نهفته خدای
      که شکر کردن آن تا به حشر نتوانی
      کارمندی را از روی صاف-سادگی در بخش مالی اداره بکار گماشتند. چند سال که کارایی و اطاعت کم‌خرجش را دیدند، مدیریت همان دایره را بهش پیشنهاد دادند. قبول نکرده گفت: یکی دیگر را بیاورید! اگر منظورتان اینست: کار کماکان به دقت و خوبی پیش روَد، ناشی هم باشد، یادش میدهم امّا مسئولیت نمی‌پذیرم.
      1. اینکه چرا گاهی کارمند مجرّب ارتقای پست نمی‌گیرد یا ارتقای پست هم، اغلب به ریاست منجر نمی‌شود، یک دلیلش نوع نظام ریاستی حاکم بر ادارات است.
      فرض کن فردا رئیس همین اداره شوی، آیا حاضری با همین پرسنل موجود/ همین ترکیب کار کنی؟ اگر نه، چرا؟ گرانیگاه (پاشنۀ آشیل) اینجاست.
      بدیهی است بعنوان رئیس حق داری کارکنان تحت امرت را بنحوی برگزیده و مدیریت کنی که حاصلش بهترین بهروری در راستای اهداف سازمانی و آرمانهای متعالی فراسازمانی باشد. به مربّی نمی‌گویند: دست به ترکیب تیم نزن! اگر بپذیرد باز حق دارد چینش همان نفرات را به دلخواهش تغییر دهد.
      برای نیل به ایدآل از همان اوّل باید دانست که طبق قاعده: ما به ایدآل میل میکنیم ولی به آن نیل نمی‌کنیم.
      این قبیل قبیله‌گرایی‌ها در کشورهای مترقّی هم هست ولی امّا نه به این شوری شور!
      درسته جمهوری اسلامی مسئولین مکتبی میخواهد ولیک باید پذیرفت که مکتب‌خانه هم، متخصص میخواهد. اقتضای شایسته‌سالاری هم، تجربه است که از علم بالاتر است. افسوس که دموی کراسی/ پوپولیزم کوچه‌بازاری با کلاه جوان‌گرایی و زن‌سالاری به سرمان رفته صلاح و مصلحت کشور به ثمن بخس پستهای حزبی و جناحی فروخته شود. تا آنجا که اختلاس/ فساد نهادینه اداری را برای آبروداری، منکر شویم.
      کشور به چهار علّت افتد به فساد
      پیوند به فرع و بردن اصل ز یاد
      پیش آمدن مردم بی مایه و پست
      پس رفتن مردم گرانمایه و راد
      علّت واضح است: هرکس بجای آنکه کلاهش را قاضی کند، یقۀ دیگری را می‌چسبد. یکی نیست بپرسد: اگر ما خوبیم و همه‌چیزمان خوبست پس از چه می‌نالیم؟
      بنده یقیناً از همه بدترم امّا جنابعالی اگر ریاست میگرفتی آیا اینجا نظر میگذاشتی؟
      آری، فقط دولت کریمۀ پساظهور است که میتواند به ایدآل نیل کند. چرا؟
      شاید یکی از دلایل طولانی شدن غیبت اینست تا مدّعی به گزافه نگوید:
      فیض قدس ار باز مدد فرماید
      دیگران هم بکنند آنچه مسیحا میکرد
      طفلک بی‌تابی میکند تا قاشق را از مادر مهربان بگیرد امّا وقتی آش را به همه‌جاش مالید و گرسنه ماند آنگاه گریه میکند که الغوث، به دادم برس!
      مهدی موعود (عج) منتظر است مدّعیان یکایک به حکومت رسند و آزمون و خطاشان را به رخ کشند تا بر همگان اثبات شود:
      فیض قدس هر بار مدد فرماید
      دیگران هم نکنند آنچه مسیحا میکرد
      درسته که امام زمان (عج) جانشین خدای والاست و «کن فیکون» میکند امّا امیرالمؤمنین (ع) فرمود: نمی‌توانید مثل من باشید، باری با پرهیزگاری و تلاش یاریم نمائید
      و السلام

      • Koosha 021
        Koosha 021 | ۱۱ آبان ۱۴۰۰

        از نشانه های ظهور, وجود موجوداتی مثل شما هست که در حدیث شماره 85 در صفحه 69 آمده است. حییدررر

        • avvvvab
          avvvvab | ۱۱ آبان ۱۴۰۰

          سلام
          لطفاً لا اقل 1 جمله از متن عربی حدیث را بنویس تا منظورت را متوجه شوم
          پیاپیش متشکرم

مطالب پیشنهادی