ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین ماهواره‌های اینترنتی آمازون اواخر ۲۰۲۲ پرتاب می‌شوند

پروژه کویپر، برنامه اینترنت ماهواره‌ای آمازون، قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی دو نمونه اولیه ماهواره را به فضا پرتاب کند. هدف از این کار، دسترسی یه پهنای باند جهانی به خصوص برای مناطق ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

پروژه کویپر، برنامه اینترنت ماهواره‌ای آمازون، قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی دو نمونه اولیه ماهواره را به فضا پرتاب کند. هدف از این کار، دسترسی یه پهنای باند جهانی به خصوص برای مناطق دورافتاده و روستایی است.

راه‌اندازی و بهره‌برداری از نمونه‌های اولیه ابتدا باید توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تایید شود. مجموعه کویپر که زیرمجموعه‌ای از آمازون است و پروژه کویپر را مدیریت می‌کند، در روز دوشنبه درخواست مجوز پروژه آزمایشی خود را مطرح کرد.

ماهواره‌هایی که طی این آزمایش به فضا پرتاب می‌شوند، در ارتفاع 590 کیلومتری از سطح زمین قرار خواهند گرفت که یکی از سه ارتفاع مداری تایید شده توسط FCC است. ماهواره‌ها پس از قرارگیری در مدار، به ایستگاه‌های زمینی در آمریکای جنوبی، آسیا، تگزاس و چهار واحد پایانه مشترک میان کشورها متصل می‌شوند.

شرکت آمازون اعلام کرده در پایان ماموریت که ماهواره‌ها به پایان عمر خود مفید خود می‌رسند، در جو زمین خواهند سوخت. اگر فرآیند سوختن به صورت موفقیت‌آمیز انجام نشود، ماهواره‌ها سه سال و نیم پس از پرتاب به‌طور غیرفعال و از طریق واپاشی مداری از مدار خارج خواهند شد.

در صورتی که مجوز این دو ماهواره صادر شود، شرکت آمازون قصد دارد آن‌ها را با نام‌های «کویپرست-1» و «کویپرست-2» طی دو ماموریت جداگانه تا سه ماهه چهارم سال 2022 به فضا پرتاب کند.

آمازون شرکت «ABL» را به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرتاب فضایی برای این دو ماموریت انتخاب کرده است. قرار است اولین موشک که ارتفاعی ۲۷ متری دارد، از آلاسکا به سمت فضا پرتاب شود.

آمازون اعلام کرده که چندین ماه است این دو شرکت باهم مذاکره می‌کنند و به طراحی یکپارچه دست یافته‌اند. این دو نمونه اولیه یک پله اساسی برای تجاری‌سازی هستند، زیرا آمازون به دنبال رقابت در بازار رو به رشد پهنای باند ماهواره‌ها است که در حال حاضر توسط چند شرکت مختلف از جمله «اسپس ایکس» کنترل می‌شود. طبق تحقیقات، این بازار می‌تواند تا سال 2030 تا 18 میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد.

آمازون قصد دارد با صرف بودجه‌ای 10 میلیارد دلاری در پروژه کویپر، فعالیت خود در این بازار را شروع کند و پس از ارسال دو نمونه اولیه، ظرفیت پرتاب ماهواره‌های خود به فضا را به‌طور مرتب افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۱ آبان ۱۴۰۰

    حالا خیلی مونده به استار لینک برسه

مطالب پیشنهادی