ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه عکاس حیات وحش اروپا ۲۰۲۱ اعلام شدند

مسابقه عکاسی سال حیات وحش اروپا یکی از مشهورترین مسابقات عکاسی طبیعت است که توسط انجمن عکاسی طبیعت آلمان (GDT) هرساله برگزار می‌شود. حالا برندگان سال ۲۰۲۱ این مسابقه مشخص شده‌اند. در مسابقه امسال، هیئت ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

مسابقه عکاسی سال حیات وحش اروپا یکی از مشهورترین مسابقات عکاسی طبیعت است که توسط انجمن عکاسی طبیعت آلمان (GDT) هرساله برگزار می‌شود. حالا برندگان سال ۲۰۲۱ این مسابقه مشخص شده‌اند.

در مسابقه امسال، هیئت داوران باید از میان 19,000 عکس ارسالی از 36 کشور، برندگان در هشت گروه اصلی را مشخص می‌کردند. این گروه‌ها عبارتند از: «پرندگان، پستانداران، دیگر حیوانات، گیاهان و قارچ‌ها، مناظر، دنیای زیر آب، مردم و طبیعت و استودیو طبیعت.»

علاوه بر این، نسل بعدی عکاسان در گروه‌های «عکاسان جوان تا 14 سال و عکاسان جوان 17 تا 15 سال» جوایزی را دریافت کردند.

همانند سال گذشته، مراسم اهدای جوایز به صورت آنلاین برگزار شد و تمامی عکس‌های برنده در موزه اسب آلمان در وردن به نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایشگاه در تاریخ 7 دسامبر 2021 (۱۶ آذر) خواهد شد.

در این مسابقه، نفر اول که به عنوان برنده اصلی مسابقه شناخته می‌شود، جایزه نقدی 3000 یورویی و نماد Olympus را دریافت می‌کند. این جایزه امسال به «آنجل فیتور» تعلق گرفت که عکسی از عروس‌های دریایی آرام ثبت کرده بود.

عکس رتبه اول. عکاس: آنجل فیتور از اسپانیا، عروس‌های دریایی آرام

فیتور عکاس، خبرنگار و نویسنده اسپانیایی است که نام عکس خود را «باله مدوزا» نامید و تلاش کرد تا در این تصویر آگاهی افراد را در زمینه بلایای اکولوژیکی که بر حیات دریایی تاثیر می‌گذارند، نشان دهد. او مدت‌هاست که به مسائل اکوسیستم‌های آبی سیاره ما می‌پردازد و عقیده دارد که می‌توان از قدرت عکاسی برای ایجاد تغییرات لازم و رسیدگی به مشکلات محیط زیستی استفاده کرد. در ادامه برخی برندگان را مشاهده می‌کنید:

در ادامه، یک گالری از دیگر تصاویر منتخب تهیه شده که می‌توانید مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی