ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کوالکام تا سال ۲۰۴۰ نشر گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر می‌رساند

کوالکام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه دنیا اعلام کرده که می‌خواهد ظرف چند سال آینده نشر گازهای گلخانه‌ای خود را به شکل چشمگیری کاهش دهد و تا سال ۲۰۴۰ آن را به صفر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

کوالکام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه دنیا اعلام کرده که می‌خواهد ظرف چند سال آینده نشر گازهای گلخانه‌ای خود را به شکل چشمگیری کاهش دهد و تا سال ۲۰۴۰ آن را به صفر برساند.

کوالکام به تازگی در بیانیه‌ای گفت برنامه این شرکت که از پارسال شروع شده به‌طور جدی در حال پیگیری است و بر سه محور تمرکز دارد: ۱. نشر گاز از خود شرکت، ۲. نشر غیرمستقیم از طریق مصرف برق، سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی و غیره ۳. نشر گاز از منابع زنجیره تامین.

این شرکت امیدوار است ظرف ۲۰ سال آینده نشر گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند، اما انتظار می‌رود که میزان انتشار این گازها تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۲۰ نصف شود. کوالکام ابتدا تمرکز خود را روی محورهای ۱ و ۲ می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود که محور ۳ در این بازه زمانی فقط ۲۵ درصد گاز کمتر تولید کند. اولین اقدام این شرکت خرید انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر برای مقر اصلی آن‌ها در سن دیگو خواهد بود.

در بحث پیرامون شرکتی مثل کوالکام که برای ساخت تراشه‌های خود به شرکت‌هایی مثل TSMC و سامسونگ وابستگی دارد، تلاش برای کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای از طریق محور سوم، مهم‌ترین بخش برنامه این شرکت خواهد بود. بر اساس تخمین‌های شرکت Imec، حدود ۷۵ درصد گازهای گلخانه‌ای مربوط به گوشی‌های هوشمند زمانی منتشر می‌شود که دستگاه‌ها در حال ساخته شدند. نیمی از این گازها در زمان ساخت تراشه‌ها تولید می‌شوند.

با این حال، متاسفانه کمترین اطلاعات درباره محور سوم برنامه‌های پایایی این شرکت منتشر شده است. بیانیه امروز کوالکام در شرایطی منتشر شده که اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم به COP26 در گلاسگو در حال برگزاری است.

اپل هم چندی پیش اعلام کرده بود که می‌خواهد ۱۰ پروژه مختلف برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در نقاط مختلف دنیا راه‌اندازی کند و بخش‌های بیشتری از زنجیره تامین خود را به استفاده از انرژی‌های پاک مجاب سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی