ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مرورگر اج را برای تمام کاربران لینوکس منتشر کرد

مایکروسافت نسخه پایدار مرورگر اج را در اختیار تمام کاربران سیستم عامل لینوکس قرار داد. این مرورگر به مدت یکسال در حالت پیش نمایش قرار داشت و حالا با آپدیت‌های پایدار و منظم، بطور کامل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

مایکروسافت نسخه پایدار مرورگر اج را در اختیار تمام کاربران سیستم عامل لینوکس قرار داد. این مرورگر به مدت یکسال در حالت پیش نمایش قرار داشت و حالا با آپدیت‌های پایدار و منظم، بطور کامل از لینوکس پشتیبانی می‌کند.

اگر در حال حاضر مشغول استفاده از بیلدهای پیش نمایش اج برای لینوکس هستید، می‌توانید با اجرای دستور sudo apt install microsoft-edge-stable جدیدترین نسخه پایدار آن را دریافت کنید. اگر هم یکی از کاربران این مرورگر ردموندی‌ها نیستید، می‌توانید به وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کرده و نصب‌کننده اج را دریافت کنید.

هم اکنون بسیاری از کاربران لینوکس مشغول استفاده از کروم و فایرفاکس هستند، اما حالا اج می‌تواند کمی معادله را تغییر دهد. این مرورگر مایکروسافت می‌تواند روی توزیع‌های مختلف لینوکس مانند اوبونتو و دبیان کار کند، در حالی که کروم به صورت کامل توسط آن‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

مایکروسافت همچنین چندین قابلیت امنیتی به این مرورگر اضافه کرده تا ردیابی و کوکی‌ها را محدود کند. نسخه لینوکس مرورگر اج حاوی اکثر قابلیت‌های موجود در نسخه‌های ویندوز و مک او اس است.

مایکروسافت در کنار انتشار نسخه مخصوص لینوکس مرورگر اج، دیشب از افزودن آواتارهای سه بعدی و فضاهای مجازی به مایکروسافت تیمز خبر داد تا به نوعی وارد دنیای متاورس شود. این قابلیت‌ها از نیمه اول ۲۰۲۲ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و کسب‌وکارها می‌توانند برای برگزاری جلسات تعاملی‌تر از آن‌ها استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی