ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اکسل پشتیبانی از نوع جدید داده‌ها را آغاز می‌کند

مایکروسافت اکسل در گذشته فقط امکان استفاده از دو نوع داده را فراهم می‌کرد: متن و اعداد. این شرکت حالا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد نوع داده سفارشی خودشان را بسازند و داده‌هایی مثل تصاویر، آرایه‌ها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت اکسل در گذشته فقط امکان استفاده از دو نوع داده را فراهم می‌کرد: متن و اعداد. این شرکت حالا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد نوع داده سفارشی خودشان را بسازند و داده‌هایی مثل تصاویر، آرایه‌ها و غیره را در بر بگیرند.

در دنباله ماه جاری میلادی API جاوا اسکریپت جدیدی به‌صورت پیش‌نمایش در اکسل در دسترس قرار می‌گیرد که می‌گذارد توسعه‌دهندگان انواع داده سفارشی را برای دریافت ورودی، نمایش خروجی و فعال‌سازی توابع سفارشی ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان اکسل به‌زودی می‌توانند افزونه‌های خاص خود را بسازند یا افزونه‌های موجود را برای استفاده از API جاوا اسکریپت به‌روز کنند.

با این تغییر، دسترسی به انواع داده بیشتری از جمله کارت‌های محتوا، تصاویر، ماتریس‌ها، آرایه‌ها و مقادیر عددی قالب‌بندی‌شده در اکسل فراهم می‌شود. این نرم‌افزار مدت‌هاست از ماکروها و افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند اما APIهای جدید مایکروسافت باعث می‌شوند توسعه‌دهندگان به شکلی راحت‌تر و مفیدتر بتوانند از این ابزارها استفاده کنند.

«وانگوی مک‌کلوی»، مدیرکل مایکروسافت ۳۶۵ می‌گوید: «این ساختارهای منعطف‌تر به شما اجازه می‌دهند داده‌های پیچیده را مثل اشیاء سامان‌دهی کنید و آن‌ها را به شیوه‌های طبیعی‌تر در اختیار کاربران قرار دهید. شما می‌توانید قدرت نوع داده‌ها را در سازمان خود به اشتراک بگذارید و افزونه یا راهکارهایی بسازید که امکان اتصال نوع داده‌ها به سرویس یا داده‌های شما را فراهم کنند.»

پیش‌نمایش API جدید جاوا اسکریپت اکسل از دنباله ماه جاری میلادی عرضه خواهد شد، اما هنوز معلوم نیست که همه کاربران مایکروسافت ۳۶۵ چه زمانی به این ابزار دسترسی پیدا می‌کنند. مایکروسافت با همکاری بلومبرگ به آزمایش قابلیت‌های جدید اکسل پرداخته است.

مایکروسافت همچنین امروز از برنامه Loop رونمایی کرد که اپ جدید آفیس برای دوران دورکاری خواهد بود. مایکروسافت لوپ که در واقع نام جدیدی برای مایکروسافت Fluid است به افراد اجازه می‌دهد به‌صورت آنی و مشترک روی فایل‌های آفیس کار کنند. اپلیکیشن اصلی لوپ قرار است در آینده‌ای نزدیک منتشر شود و به‌زودی اطلاعات بیشتری درباره آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی