ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هارد اس اس دی
تکنولوژی

ترندفورس: کینگستون و ای‌دیتا در سال ۲۰۲۰ بیشترین سهم را در بازار SSD داشته‌اند

بررسی‌های آماری «ترندفورس» نشان می‌دهند همزمان با آغاز همه‌گیری کرونا، میزان عرضه حافظه SSD در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۱۵ درصدی روبرو بوده است. در سال ۲۰۲۰ کینگستون بیشترین سهم ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

بررسی‌های آماری «ترندفورس» نشان می‌دهند همزمان با آغاز همه‌گیری کرونا، میزان عرضه حافظه SSD در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۱۵ درصدی روبرو بوده است. در سال ۲۰۲۰ کینگستون بیشترین سهم را در بازار SSD داشته و پس از آن ای‌دیتا قرار گرفته است.

در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ با آغاز محدودیت‌های مربوط به شرایط قرنطینه، تولید برخی محصولات و ارائه برخی خدمات در سراسر جهان با مشکلاتی روبرو شد. همین مساله بر بازار تولید ماژول حافظه SSD نیز تاثیرگذار بود و میزان عرضه سالانه SSD در بازار به ۱۱۱.۵ میلیون واحد در سال ۲۰۲۰ رسید که افت ۱۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

داده‌های ترندفورس نشان می‌دهند که از نظر سهم بازار بر اساس میزان عرضه، کینگستون در جایگاه اول،‌ ای‌دیتا در رتبه دوم و شرکت Kimtigo در ردیف سوم این رتبه‌بندی جای گرفته‌اند.

ترندفورس داده‌های آماری مربوط به بازار فروش فلش NAND و ماژول‌های SSD را به تفکیک ارائه کرده است و جدول 10 شرکت برتر در عرضه ماژول‌های SSD را منتشر کرده است. همه‌گیری کرونا باعث شده که برخی شرکت‌های کوچکتر در بازار نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و سهم عرضه ده شرکت برتر بازار نیز به تبع آن افزایش پیدا کرده است.

شرکت کینگستون با در پیش گرفتن استراتژی‌های خوبی توانست در این شرایط کار را به خوبی پیش ببرد و سعی کرد با تامین قطعات اولیه از سازندگان مختلف، مشکلات مربوط به تولید را به حداقل برساند. کینگستون سال ۲۰۲۰ را با افزایش یک درصدی سهم خود در بازار، در رتبه اول تولیدکنندگان ماژول‌های SSD به پایان رساند.

شرکت ای‌دیتا نیز در این بین موفقیت‌های زیادی کسب کرد و توانست سهم خود را در بازار افزایش دهد و به دومین تولیدکننده بزرگ ماژول‌های SSD تبدیل شود. همانطور که گفته شده در این بین شرکت Kimtigo به لطف سیاست‌های دولت چین برای حمایت از شرکت‌های تولید کننده نیمه‌هادی و ارائه محصولات میان‌رده و بالارده به بازار، توانست در جایگاه سوم رده‌بندی ترندفورس قرار گیرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که سال گذشته شرکت گیگابایت که در بازار مادربرد و کارت گرافیک حضور پررنگی دارد، موفق شد در عرضه SSD نیز موفقیت‌آمیز عمل کند و رشد سالانه ۳۰ درصدی را به نام خودش ثبت کند. البته این شرکت هنوز نتوانسته به لیست ۱۰ عرضه کننده برتر ماژول‌های SSD وارد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی