ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آئودی S8 به روز شد شد؛ رقیبی مرسدس AMG S63 با 563 اسب بخار قدرت

تنها چند روز پس از معرفی نسخه فوق لوکس A8 L Horch، آئودی از فیس‌لیفت S8 نیز رونمایی کرد. این سدان تشریفاتی و در عین حال اسپرت، با چهره‌ای بروز شده و مشخصات فنی بسیار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

تنها چند روز پس از معرفی نسخه فوق لوکس A8 L Horch، آئودی از فیس‌لیفت S8 نیز رونمایی کرد. این سدان تشریفاتی و در عین حال اسپرت، با چهره‌ای بروز شده و مشخصات فنی بسیار خوب آمده تا مرسدس AMG S63 را بیشتر و بهتر به چالش بکشد. پیشرانه 563 اسب بخاری و شتاب 3.8 ثانیه‎‌ای از مهم‌ترین مشخصات S8 2022 در بخش فنی هستند.

طبق رسم دیرینه ژرمن‌ها دامنه تغییرات در نسخه فیس‌لیفت بسیار کم بوده و پیدا کردن آنها نیازمند تلاش و دقت زیاد است! جلوپنجره S8 2022 در مقایسه با قبل اندکی عریض‌تر شده و حالا شبکه آن از نوع لانه‎‌زنبوری است؛ این سبک جلوپنجره یک‌تکه برای A8 هم قابل سفارش بوده و مشتریان می‌توانند با انتخاب پکیج S Line آن را به خودروی خود اضافه کنند.

آئودی S8 2022 حالا از چراغ‌هایی ماتریکس LED با گرافیک جدید و چراغ‌های عقب OLED بهره می‌برد و در برخی بازارها از جمله چین و آمریکا در نسخه فاصله محوری طولانی نیز عرضه خواهد شد. این خودروی لوکس اسپرت در قسمت عقب با دقت در چهار خروجی اگزوز از دیگر اعضای خانواده خود قابل شناسایی است.  

طبق انتظار آئودی S8 بصورت استاندارد به انبوهی از امکانات و قابلیت‌های مدرن مجهز شده که از جمله آنها در بخش فنی باید به فرمانپذیری چرخ‌های محور عقب، سیستم تعلیق هماهنگ‌شونده با نوع مسیر مقابل و دیفرانسیل اسپرت با توزیع فعال گشتاور بین چرخ‌های عقب اشاره کرد. این خودرو ترمزهای کربن-سرامیکی نیز دارد که البته با پرداخت مبلغ اضافی به آن اضافه می‌شود.

در زیر کاپوت آئودی S8 2022 همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد. این موتور 563 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار تیپترونیک با چرخ‌ها در ارتباط است. با اتکا به این قوای محرکه قدرتمند، فیس‌لیفت آئودی S8 می‌تواند در عرض تنها 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که برای سدانی با این ابعاد واقعا رکوردی خیره‌کننده به شمار می‌رود.

ارباب حلقه‌ها در نظر دارد فروش S8 2022 را از ماه آینده در اروپا آغاز کند. برای این سوپرسدان در سرزمین مادری قیمت پایه‌ای برابر با 144,800 یورو تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی