ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین خودروی پرنده چین سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود

شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد 1024 Tech Day از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده که خودروی پرنده یکی از آنهاست. این کانسپت طراحی مدرن و پیشرفته‌ای دارد و روتورهای آن طوری طراحی شده‌اند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد 1024 Tech Day از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده که خودروی پرنده یکی از آنهاست. این کانسپت طراحی مدرن و پیشرفته‌ای دارد و روتورهای آن طوری طراحی شده‌اند که در مواقع غیرضروری جمع می‌شوند. به منظور اطمینان از ایمنی و کارایی، شیائوپنگ این خودروی پرنده مفهومی را به سیستم‌های ایمنی متعددی تجهیز کرده است.

روتورهای خودروی پرنده چینی‌ها درون محفظه‌ای اختصاصی قرار می‌گیرند. وقتی که مالک نیاز به پرواز داشته باشد، درهای این محفظه‌ها باز شده و بازو و تیغه‌ها از جای خود خارج می‌شوند. با چرخش این تیغه‌ها خودروی ایده‌ای شیائوپنگ می‌تواند بصورت عمودی از زمین بلند شود.

از نظر نمای ظاهری کانسپت شیائوپنگ کاملا آینده‌نگرانه طراحی شده و گویی از سال‌های دور به زمان حال سفر کرده است! این خودرو بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک دارد و گلگیرهای عقب آن همانند برخی از مدل‌های کلاسیک، بخش اعظمی از چرخ‌ها را مخفی کرده‌اند.

کانسپت شیائوپنگ در داخل کابین نیز خیلی مدرن طراحی شده و چینی‌ها آن را با آخرین تکنولوژی‌ها متصور شده‌اند. برای نمونه سیستم اینفوتینمنت این کانسپت پرنده از طریق پنل شفاف مدیریت می‌شود و یک نمایشگر دیجیتال با فرمان ترکیب شده است. در کنار این‌ها یک جوی استیک منحصر بفرد نیز برای هدایت خودرو در آسمان روی کنسولی میانی به چشم می‌خورد.

نکته جالب توجه اینکه شیائوپنگ تاکید می‌کند تولید انبوه نسخه نهایی این کانسپت برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. این شرکت چینی پر سر و صدا می‌گوید نسخه مذکور از نظر تردد در جاده و همخوانی با قوانین هیچ مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است شیائوپنگ که شیائومی و علی‌بابا از سرمایه‌گذاران اصلی آن هستند، از پلتفرم شارژ 800 ولتی نیز در رویداد 1024 Tech Day پرده‌برداری کرد. این پلتفرم X-Power نامگذاری شده و سوپرشارژرهای آن تنها با 5 دقیقه شارژ می‌توانند انرژی لازم برای پیمایش 200 کیلومتر مسافت را در باتری خودروهای برقی ذخیره کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی