ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از فناوری خنک‌کننده Loop LiquidCool رونمایی کرد [تماشا کنید]

سیستم خنک کننده جدید شیائومی با نام «Loop LiquidCool» به خنک‌تر شدن موبایل در هنگام پردازش‌های سنگین کمک می‌کند. انتظار می‌رود این فناوری از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در محصولات این شرکت مورد استفاده قرار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

سیستم خنک کننده جدید شیائومی با نام «Loop LiquidCool» به خنک‌تر شدن موبایل در هنگام پردازش‌های سنگین کمک می‌کند. انتظار می‌رود این فناوری از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در محصولات این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

چیپست‌های موبایل سال به سال سریع‌تر و قدرتمندتر می‌شوند و موضوع داغ شدن آنها هم یکی از مسایل مهم محسوب می‌شود که تولید کنندگان موبایل به دنبال راهکارهایی برای بهبود سیستم خنک کننده موبایل‌ها هستند. به همین منظور شیائومی فناوری Loop LiquidCool را توسعه داده که با بهبود فرآیند خنگ شدن از طریق تغییر طراحی لوله‌های خنک کننده کمک می‌کند.

شیائومی

در تصویر بالا نحوه کار این سیستم خنک‌کننده توضیح داده شده است. گرمای حاصل از چیپست باعث تبخیر مایع می‌شود، (بخش Evaporator در تصویر) گاز داغ به سمت لوله حرکت می‌کند تا در کندانسور خنک شود (به عنوان مثال با استفاده از قاب فلزی به عنوان یک هیت سینک) و دوباره به مایع تبدیل شود. در انتها این مایع سپس به محفظه Refil وارد می‌شود که در ادامه به Evaporator می‌رسد، بنابراین چرخه می‌تواند از نو شروع شود.

سیستم جدید کاملا مشابه چیزی است که در یک لوله حرارتی معمولی اتفاق می‌افتد، اما همانطور که گفتیم چند تفاوت عمده وجود دارد. ابتدا اینکه گاز داخل و مایع خنک جدا نگه داشته می‌شوند. در لوله‌های حرارتی این موضوع رعایت نمی‌شود و تمام موارد در یک لوله فلزی قرار گرفته‌اند که تماس بین آن‌ها باعث کاهش کارایی سیستم می‌شود.

دومین تغییر مهم دیگر استفاده از فلکه تسلا است تا اطمینان حاصل شود که گردش به درستی انجام می‌شود. این دریچه‌ها توسط شرکت خودروسازی معروف تسلا ساخته می‌شوند و طراحی بسیار هوشمندانه‌ای دارند که باعث می‌شود مایع در یک جهت بسیار راحت‌تر از جهت دیگر جریان داشته باشد.

شیائومی با جایگزین کردن سیستم Loop LiquidCool در گوشی «میکس ۴» توانست سیستم خنک‌کننده خود را آزمایش کند. پس از ۳۰ دقیقه اجرا بازی Genshin Impact در حداکثر تنظیمات ویدیویی (۶۰ فریم در ثانیه) حداکثر دمای ثبت شده دستگاه به ۴۷.۷ درجه سانتیگراد رسیده که در مقایسه با میزان ثبت شده برای سیستم خنک‌کننده اصلی، گوشی ۸.۶ درجه سانتیگراد خنک‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hosein shah
    Hosein shah | ۱۵ آبان ۱۴۰۰

    اصلاح کنید.
    این دریچه‌ها توسط خود تسلا ساخته شده

  • Hosein shah
    Hosein shah | ۱۵ آبان ۱۴۰۰

    "این دریچه‌ها توسط شرکت خودروسازی معروف تسلا ساخته می‌شوند "

    😂 خندتون نگرفت اینو نوشتید؟

  • Saeid Nl
    Saeid Nl | ۱۵ آبان ۱۴۰۰

    دریچه تسلا یک طراحی مربوط به نیکولا تسلا است و ربطی به کمپانی تسلا نداره

مطالب پیشنهادی