ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماژول مغز رباتیک انویدیا Orin معرفی شد: ۶ برابر قوی‌تر از نسل قبلی

انویدیا در سال ۲۰۱۸ ماژولی ۱۱۰۰ دلاری به نام Jetson AGX Xavier را به عنوان مغز ربات‌ها معرفی کرد. این شرکت حالا از جانشین این ماژول با نام Jetson AGX Orin پرده برداشته که مدعی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

انویدیا در سال ۲۰۱۸ ماژولی ۱۱۰۰ دلاری به نام Jetson AGX Xavier را به عنوان مغز ربات‌ها معرفی کرد. این شرکت حالا از جانشین این ماژول با نام Jetson AGX Orin پرده برداشته که مدعی است ۶ برابر Xavier قدرت دارد و هنوز می‌تواند در کف یک دست جا شود.

انویدیا می‌گوید این ماژول طراحی شده تا ابررایانه‌ای مبتنی بر کارکردهای هوش مصنوعی با مصرف انرژی بهینه برای حوزه‌های رباتیک و تجهیزات پزشکی یا عرصه‌های مدرن‌تری باشد که دسترسی به آن‌ها هنوز غیرممکن به نظر می‌رسد. این شرکت می‌گوید Orin می‌تواند در هر ثانیه ۲۰۰ تریلیون عملیات انجام دهد.

این ماژول بر اساس معماری GPU امپر انویدیا ساخته شده و پردازنده آرم Cortex-A78AE دارد. این محصول با شتاب‌دهنده‌های بصری و قابلیت‌های نسل بعد یادگیری ماشینی عرضه می‌شود تا بتواند به‌صورت همزمان کارهای مختلفی را در زمینه هوش مصنوعی انجام دهد.

انویدیا Orin دسترسی به نرم‌افزار و ابزارهای انویدیا از جمله اپلیکیشن مقیاس‌پذیر رباتیک NVIDIA Isaac Sim را ممکن می‌کند که اجازه آزمایش ربات‌ها در تصویرسازی‌های واقعی و محیط‌های واقع‌گرایانه را می‌دهد. اپلیکیشن NVIDIA Clara برای کاربرانی که در حوزه سلامت فعالیت دارند امکان تصویرسازی با هوش مصنوعی را فراهم می‌سازد. برای توسعه‌دهندگان اتومبیل‌های خودران هم NVIDIA Drive عرضه می‌شود.

انویدیا هنوز قیمت Jetson AGX Orin را اعلام نکرده، ولی می‌خواهد این ماژول و کیت توسعه‌دهندگان آن را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ عرضه کند. انویدیا به کاربران پیشنهاد داده که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ماژول در وب‌سایت این شرکت ثبت نام کنند.

شرکت‌هایی مثل شیائومی پیش‌تر از مغز هوش مصنوعی قبلی انویدیا در محصولات خود استفاده کرده بودند. ربات چهارپای CyberDog تابستان امروز با قیمت ۱۵۰۰ دلار معرفی شد و به خریداران اجازه می‌دهد کارکردهای گوناگونی را برای آن تعریف کنند. این ربات به تعداد ۱۰۰۰ عدد تولید می‌شود و در این مطلب می‌توانید اولین ویدیوی رسمی عملکرد آن را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی