ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از اولین LPDDR5X DRAM دنیا رونمایی کرد: ۱.۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5

سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در دنیا از نخستین LPDDR5X DRAM جهان پرده برداشت. این شرکت مدعی است حافظه جدید آن‌ها ۱.۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5 DRAM است و ۲۰ درصد انرژی کمتری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در دنیا از نخستین LPDDR5X DRAM جهان پرده برداشت. این شرکت مدعی است حافظه جدید آن‌ها ۱.۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5 DRAM است و ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

سامسونگ با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی به معرفی تراشه حافظه جدیدش پرداخته که با فرآیند تولید ۱۴ نانومتری ساخته شده و هر تراشه حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه دارد. سرعت انتقال داده در LPDDR5X DRAM برابر ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه است که از LPDDR5 با سرعت ۶.۴ گیگابیت بر ثانیه ۱.۳ برابر سریع‌تر است. هر تراشه می‌تواند حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه داشته باشد.

حافظه جدید سامسونگ می‌تواند در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی محصولات واقعیت مجازی، افزوده یا ترکیبی استفاده شود. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که سامسونگ از این تراشه در سری گلکسی S22 استفاده کند. نسل قبلی حافظه‌های این شرکت که از فناوری LPDDR5 استفاده می‌کرد، در سری گلکسی S20 و S21 استفاده شده بود.

سامسونگ LPDDR5X DRAM

«سانگ‌جون هوانگ»، معاون ارشد و رئیس تیم طراحی DRAM سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «در سال‌های اخیر، بازارهایی مثل هوش مصنوعی، واقعیت افزوده (AR) و متاورس که به پردازش‌های بسیار سریع اطلاعات در مقیاس بالا وابستگی دارند، به سرعت در حال توسعه بوده‌اند. فناوری LPDDR5X ما استفاده از حافظه‌های پرتوان و کم‌مصرف را از حوزه گوشی‌های هوشمند فراتر می‌برد و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربردهای مبتنی بر لبه از جمله در سرورها و حتی اتومبیل‌ها فراهم می‌سازد.»

سامسونگ قرار است در دنباله سال همکاری با تراشه‌سازان بزرگ جهانی را آغاز کند تا فریم‌ورک مطلوب‌تری را برای توسعه دنیای واقعیت دیجیتال فراهم آورد. حافظه LPDDR5X سامسونگ بخش کلیدی این زیربنا خواهد بود. این شرکت همچنین به دنبال گسترش ویترین محصولات DRAM موبایلی خواهد بود و به‌صورت پیوسته به بهبود توان و مصرف انرژی آن‌ها خواهد پرداخت. سامسونگ به‌طور همزمان می‌خواهد جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه بازار حفظ کند و چالاکی بیشتری در زمینه تولید داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی