ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با Project Relate، از یادگیری ماشینی برای کمک به افراد با اختلالات گفتاری استفاده می‌کند

گوگل به‌تازگی اعلام کرده که به دنبال گروهی از آزمایش‌کنندگان است تا اپلیکیشن جدید یادگیری ماشینی این شرکت را آزمایش و در زمینه برقراری ارتباط به کسانی که دارای اختلالات گفتاری هستند، کمک کند. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

گوگل به‌تازگی اعلام کرده که به دنبال گروهی از آزمایش‌کنندگان است تا اپلیکیشن جدید یادگیری ماشینی این شرکت را آزمایش و در زمینه برقراری ارتباط به کسانی که دارای اختلالات گفتاری هستند، کمک کند. این اپلیکیشن که Project Relate نام دارد، از قابلیت‌های تبدیل گفتار به متن، گفتار به گفتار و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند.

طبق اعلام گوگل، Project Relate نتیجه سال‌ها مطالعه از سوی تیم‌های تحقیق و گفتار گوگل است که با بررسی بیش از یک میلیون صدا ممکن شده. این شرکت حالا در استرالیا، کانادا، نیوزلند و آمریکا به دنبال آزمایش‌کنندگان انگلیسی‌زبان می‌گردد تا این اپلیکیشن را تست و بازخورد خود را اعلام کنند.

آزمایش‌کنندگان باید مجموعه‌ای از عبارت‌ها را ضبط کنند. سپس اپلیکیشن به‌صورت خودکار با استفاده از این عبارت‌ها یاد می‌گیرد که چگونه الگوهای یکتای زبانی را بهتر درک کند. در مرحله بعدی دسترسی به سه قابلیت اصلی اپلیکیشن برای کاربر فعال می‌شود: شنیدن، تکرار و اسیستنت.

قابلیت شنیدن به اپلیکیشن اجازه می‌دهد حرف‌های شما را به‌صورت آنی به متن تبدیل کند تا بتوانید خیلی سریع آن‌ها را در سایر اپلیکیشن‌ها کپی کنید. با قابلیت تکرار می‌توانید حرف‌های خود را با کلامی شیواتر و واضح‌تر دوباره برای مخاطب تکرار کنید. گوگل امیدوار است با این قابلیت بتواند از موانعی که در مکالمه‌های رودررو یا در زمان استفاده از اسیستنت پیش روی کاربران وجود دارد، بکاهد. قابلیت اسیستنت هم اجازه می‌دهد به‌صورت مستقیم از داخل اپلیکیشن Relate با دستیار گوگل حرف بزنید و به او فرمان بدهید.

گوگل می‌گوید در مسیر طراحی این اپلیکیشن با افراد زیادی که دارای اختلالات گفتاری هستند، همکاری کرده است. «آبری لی»، مدیر برند گوگل یکی از همین افراد است که می‌گوید: «به نگاه مردمی که نمی‌توانستند حرف‌هایم را متوجه شوند، عادت کرده بودم. Project Relate می‌تواند نقطه تفاوت نگاه توأم با گیجی و خنده دوستانه را ایجاد کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی