ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: در سال ۲۰۲۲ احتمالا با بحران کمبود سرنگ مواجه می‌شویم

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که اگر حجم تولید سرنگ افزایش نیابد، جهان در سال ۲۰۲۲ با ۲ میلیارد کسری روبرو خواهد شد و این اتفاق می‌تواند روند تزریق واکسن در بسیاری از کشورها را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که اگر حجم تولید سرنگ افزایش نیابد، جهان در سال ۲۰۲۲ با ۲ میلیارد کسری روبرو خواهد شد و این اتفاق می‌تواند روند تزریق واکسن در بسیاری از کشورها را تهدید کند. کمبود سرنگ بر اثر واکسیناسیون سراسری کرونا رخ داده که نیاز به سرنگ را نسبت به گذشته به شکل چشمگیری افزایش داده است.

«لیسا هدمن»، مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی در امور دسترسی به دارو و محصولات بهداشتی گفت با افزایش عرضه دوزهای واکسن کرونا، سرعت تامین سرنگ هم باید افزایش پیدا کند: «نگرانی ما این است که با بحران کمبود سرنگ مواجه شویم و در اثر آن شاهد مشکلات مهمی مثل کاهش سرعت واکسیناسیون باشیم.»

خانم هدمن گفت بسته به سرعت واکسیناسیون، ممکن است ۱ تا ۲ میلیارد سرنگ کم داشته باشیم. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاکنون بیش از ۷.۲۵ میلیارد دوز واکسن در کشورهای مختلف تزریق شده است. این آمار تقریبا دو برابر آمار رایج واکسیناسیون سالانه و دو برابر تعداد سرنگ‌های مورد نیاز در هر سال است.

هدمن افزود یکی از پیامدهای جدی کمبود سرنگ می‌تواند تاخیر در واکسیناسیون باشد. اگر نسلی از نوجوانان نتوانند واکسن‌های موردنیاز خود را در موعد مقرر دریافت کنند، سلامت عمومی کشورها در طی سال‌های آینده به خطر می‌افتد. افزون بر این، کمبود سرنگ می‌تواند برخی کشورها و مناطق محروم را به استفاده از سرنگ‌های مصرف‌شده وادار کند و مشکلات خطرناک‌تری را به دنبال داشته باشد.

هدمن مدعی شد که محدودیت‌های حوزه صادرات و مشکلات بخش حمل و نقل نیز فقط به بدتر شدن وضعیت تامین سرنگ منجر می‌شود. او از کشورها خواست نیاز خود به سرنگ را از قبل برنامه‌ریزی کنند تا مشکلات کمتری پیش بیاید و در صورت کمبود با شرایط بحرانی روبرو نشوند.

این مشاور سازمان بهداشت جهانی گفت تلاش‌هایی در حال انجام است تا ریسک کمبود سرنگ به حداقل برسد و بتوانیم تولیدات بیشتری داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۰ آبان ۱۴۰۰

    احتمال زیاد این واکسن ها باید هر سال تزریق بشن چون ایمنی موقت ایجاد میکنن بعد از تولید قرص جدید کرونا حالا یکی از عوارض خطرناک رمدسیور که قبلا برای کنترل عفونت کرونا استفاده میشد در واقع تاثیر مخرب روی بافت روده هستش رو درز دادن این اتفاق برای واکسن ها هم خواهد افتاد و عوارضشن بعد ها مشخص خواهد شد

مطالب پیشنهادی