ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC در نیمه دوم ۲۰۲۲

به‌رغم شایعاتی که درباره مشکلات TSMC در پیشبرد فناوری ساخت ۳ نانومتری شنیده می‌شود، در جدیدترین گزارش گفته شده که این شرکت در نیمه دوم ۲۰۲۲ تولید انبوه چیپ‌های ۳ نانومتری را آغاز می‌کند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

به‌رغم شایعاتی که درباره مشکلات TSMC در پیشبرد فناوری ساخت ۳ نانومتری شنیده می‌شود، در جدیدترین گزارش گفته شده که این شرکت در نیمه دوم ۲۰۲۲ تولید انبوه چیپ‌های ۳ نانومتری را آغاز می‌کند و شاید اپل هم بتواند برای ساخت تراشه A16 از این فناوری استفاده کند.

دیجی‌تایمز در گزارش جدیدی درباره برنامه TSMC برای تولید انبوه ویفرهای نسل بعدی صحبت کرده است. طبق شنیده‌ها، این شرکت تایوانی در نیمه دوم ۲۰۲۲ تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز می‌کند، ولی احتمالا سامسونگ از TSMC پیشی خواهد گرفت چون قرار است تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری خود را در نیمه اول ۲۰۲۲ آغاز کند.

چندی قبل شایعه شده بود که این شرکت به‌زودی خط تولید تراشه‌های N4P را راه می‌اندازد تا نسخه بهبودیافته لیتوگرافی ۵ نانومتری را تولید کند. انتظار می‌رود که اولین تراشه‌های N4P در نیمه دوم ۲۰۲۲ از راه برسند. در نتیجه مشخص نیست که کدام شرکت‌ها از تراشه‌های TSMC و کدام مشتریان از تراشه‌های سامسونگ استفاده خواهند کرد.

پیش‌تر گفته شده بود که اپل قرارداد دریافت اولین تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC را به ثبت رسانده، اما با این زمان‌بندی معلوم نیست که تراشه A16 به موقع برای سری آیفون ۱۴ آماده شود چرا که TSMC ظاهرا با مشکلاتی در تکمیل لیتوگرافی ۳ نانومتری روبرو شده و این اتفاقات ممکن است اپل را برای آیفون ۱۴ به استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری سوق دهد.

منتها اگر TSMC بتواند تا پنجره زمانی یاد شده تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کند، اپل هم می‌تواند به موقع از این تراشه‌ها در پرچمداران بعدی خود بهره بگیرد. البته در این صورت TSMC دوباره باید تحویل سفارشات خود را اولویت‌بندی کند و فقط به تامین محصولات کوپرتینویی‌ها بپردازد.

با توجه به این که هنوز زمان زیادی تا نیمه دوم ۲۰۲۲ باقی مانده، ابتدا باید منتظر باشیم تا با ورود به سال ۲۰۲۲ ببینیم برنامه شرکت‌ها تا چه اندازه مطابق استراتژی پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی