ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متا سیاست نمایش تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام را تغییر می‌دهد

متا (فیسبوک سابق) از نمایش تبلیغات براساس نژاد، قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، عقاید سیاسی و برخی دیگر پارامترها که جزو موضوعات حساس محسوب می‌شوند، ممانعت به عمل می‌آورد. با این وجود، کاربران همچنان بر اساس جنسیت، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

متا (فیسبوک سابق) از نمایش تبلیغات براساس نژاد، قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، عقاید سیاسی و برخی دیگر پارامترها که جزو موضوعات حساس محسوب می‌شوند، ممانعت به عمل می‌آورد. با این وجود، کاربران همچنان بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و سن قابل ردیابی خواهند بود.

با چنین تغییری، تبلیغات متناسب با موضوعات حساس بر اساس علایق شخصی و دیدگاه‌های کاربران نمایش داده نمی‌شوند. برای مثال برای فردی که در مورد سرطان در حال مطالعه است، تبلیغاتی در مورد آگاهی در مورد سرطان ریه نمایش داده نخواهد شد. همچنین نمایش تبلیغات براساس دیدگاه‌های مذهبی، سیاسی و دیگر مقوله‌های حساس فردی متوقف خواهد شد.

«گراهام ماد»، معاون بازاریابی و تبلیغات متا با انتشار پستی اعلام کرد که کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد سوگیری تبلیغات مطرح می‌کنند و می‌گویند چنین رویکردهایی باعث ایجاد تجربه منفی در کاربران می‌شود. این شرکت قصد دارد چنین نگرانی‌هایی را به حداقل برساند.

متا تاکید می‌کند سوگیری تبلیغات بر اساس فعالیت‌های افراد می‌تواند برای کاربران خوشایند نباشد و تاثیر منفی روی کاربران داشته باشد. متا می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای حذف بسیاری از این گزینه‌های هدف‌گیری سوگیرانه در تبلیغات است.

دلیل این تغییر سیاست می‌تواند با سلامت روان کاربران ارتباط داشته باشد، البته از دید کلی، چنین رویکردی به دلیل سیاست‌های احتمالی آینده اتحادیه اروپا است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی را ممنوع می‌کند.

در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، مجموع درآمد متا از تبلیغات به رقمی بالغ بر ۲۸.۲ میلیارد دلار رسید که می‌تواند نشان دهد چرا این شرکت چنین رویکردی را در پیش گرفته است. این تغییر از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۹ دی ۱۴۰۰) در تمامی سرویس‌های متا اعم از فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر اعمال خواهد شد. با این وجود، هنوز متا نتوانسته از هدف قرار دادن کاربران بر اساس سن، جنسیت و موقعیت مکانی جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی