ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پس لرزه‌های نظرسنجی توییتری ماسک: ارزش بازار تسلا ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت

چند روز پیش ایلان ماسک در توییتر از کاربران درباره فروش ۱۰ درصد سهامش در تسلا برای پرداخت مالیات نظرسنجی کرد و گفت نتیجه هرچه باشد، انجام می‌دهد. در پایان نظرسنجی، اکثرا کاربران با چنین ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

چند روز پیش ایلان ماسک در توییتر از کاربران درباره فروش ۱۰ درصد سهامش در تسلا برای پرداخت مالیات نظرسنجی کرد و گفت نتیجه هرچه باشد، انجام می‌دهد. در پایان نظرسنجی، اکثرا کاربران با چنین کاری موافقت کردند. همین موضوع باعث سقوط ارزش سهام تسلا به میزان ۱۱.۹۹ درصد در روز سه شنبه شد که نتیجه‌اش، کاهش سرمایه ماسک به ۲۸۸ میلیارد دلار و همچنین کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا بود.

پیش از سقوط ۱۱.۹۹ درصدی، در روز دوشنبه هم شاهد کاهش تقریبا ۵ درصدی ارزش سهام تسلا بودیم. با وجود چنین سقوط‌هایی، ارزش سهام تسلا تا به اینجای ۲۰۲۱ رشد ۴۷ درصدی را تجربه کرده است.

طبق گزارش‌ها، برخی افراد کلیدی کنونی و قبلی در تسلا از جمله برادر ایلان ماسک، «کیمبال ماسک» از تاریخ ۶ آبان و پس از آنکه ارزش بازار تسلا به بیش از ۱ تریلیون دلار رسید، صدها میلیون دلار از سهامشان را فروخته‌اند. از زمان نظرسنجی ماسک تا به امروز، ارزش بازار تسلا کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری را تجربه کرده است، هرچند هنوز ارزشی بیش از ۱ تریلیون دلار دارد.

ماسک به عنوان مدیرعامل، بخاطر عملکردش در سال ۲۰۱۲ از سرمایه‌گذاران سهام دریافت کرد. در سال ۲۰۱۲ به ماسک ۲۲.۸ میلیون سهام به ارزش ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم داده شد و این سهام‌ها در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ (۱۳ آگوست ۲۰۲۲) منقضی می‌شوند.

ارزش سهام تسلا که چند روز پیش به بالای ۱۲۳۰ دلار رسیده بود، در آخرین روز معاملات به ۱۰۲۳ دلار رسید و این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده به کمتر از ۱۰۰۰ هم برسد. با این حال، تسلا همچنان باارزش‌ترین خودروساز دنیا باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از سهام‌داران اصلی تسلا به حساب می‌آید، بنابراین میزان ثروتش وابستگی زیادی به ارزش سهام این کمپانی دارد. در حالی که ثروت ماسک در روزهای گذشته به بیش از ۳۱۰ میلیارد دلار رسیده بود، حالا طبق شاخص بلومبرگ، مدیرعامل تسلا ثروتی برابر ۲۸۸ میلیارد دلار دارد.

به باور بسیاری از تحلیلگران، تسلا در سال‌های آینده همچنان بازیگر اصلی بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود، با این حال باید خودش را برای یک رقابت سنگین آماده کند. شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و چینی با سرمایه‌گذاری سنگین در این بازار، در آینده نزدیک بطور عمده محصولاتشان را وارد بازار می‌کنند.

با افزایش فعالیت خودروسازهای قدیمی در این بازار، احتمالا با گذر زمان سهم تسلا هم کاهش می‌یابد که می‌تواند روی درآمد و سوددهی‌اش تاثیر منفی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی