ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین شیائومی 12
تکنولوژی

شیائومی از علت بروزرسانی کندتر گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک می‌گوید

اندروید ۱۲ عرضه شده و شرکت‌های مختلف در حال به‌روزرسانی گوشی‌های خود به جدیدترین سیستم عامل گوگل هستند. در این میان نگرانی‌هایی درباره بروزرسانی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک وجود دارد و حالا یکی از ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اندروید ۱۲ عرضه شده و شرکت‌های مختلف در حال به‌روزرسانی گوشی‌های خود به جدیدترین سیستم عامل گوگل هستند. در این میان نگرانی‌هایی درباره بروزرسانی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک وجود دارد و حالا یکی از مقامات شیائومی درباره علت روند کندتر آپدیت این محصولات، توضیحاتی ارائه کرده است.

یکی از مدیران شیائومی به نام «لی مینگ» می‌گوید گوگل معمولا کدهای لازم را از قبل به مدیاتک و کوالکام می‌دهد تا برای به‌روزرسانی آینده آماده باشند. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و شرکت‌ها بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید اندروید، می‌توانند انتشار نسخه پایدار آن را شروع کنند. با این وجود یک تفاوت میان این سازندگان تراشه وجود دارد.

ظاهرا کوالکام تیم بزرگتری دارد و به صورت موازی و همزمان روی تمام پکیج‌های ضروری برای فرایند بروزرسانی کار می‌کند. در مقابل مدیاتک، پکیج‌های موردنیاز را با سرعت کمتری ارائه می‌کند که همین موضوع منجر به بروزرسانی دیرتر محصولات مجهز به تراشه‌های این کمپانی می‌شود.

لی مینگ در ادامه افزود به‌روزرسانی به صورت دسته‌ای برای گوشی‌های مجهز به چیپست مدیاتک اجتناب‌ناپذیر است و کمبود نیروی انسانی در این شرکت باعث این اتفاق می‌شود.

شیائومی مدیاتک

ارتقای دسته‌ای باعث می‌شود تا اگر هر مشکلی در کد ظاهر شد، بدون توجه به نوع گوشی به سرعت آن دسته کد را جدا کرد و بدون اینکه روی تعداد زیادی دستگاه تاثیر بگذارد، آن را برطرف کرد.

شرکت مدیاتک هنوز پاسخی به صحبت‌های مدیر شیائومی نداده و باید دید واکنش این غول تراشه‌سازی چه خواهد بود. به‌روزرسانی گوشی‌ها در اندروید همیشه یکی از مشکلات بوده و هر شرکت با صرف زمان روی رابط کاربری خود باعث تاخیرهای طولانی می‌شود.

در ماه‌های اخیر شرکت‌های بیشتری به سمت استفاده از تراشه‌های مدیاتک رفته‌اند و این کمپانی هم از چیپ‌های متنوع زیادی رونمایی کرده، بنابراین احتمالا در آینده مشکل بروزرسانی دیرتر محصولات مجهز به آن‌ها هم برطرف خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی