ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 15 پرو
تکنولوژی

بتا iOS 15.2 مشکل غیرفعال شدن فیس آیدی آیفون بعد از تعمیر را برطرف می‌کند

ظاهرا اپل به وعده‌های خود مبنی بر رفع موانع تعمیرات نمایشگر آیفون ۱۳ توسط مراکز شخص ثالث عمل می‌کند. طبق گفته کارشناسان تعویض قطعات در آخرین نسخه بتا iOS 15.2 با سهولت بیشتری انجام می‌شود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

ظاهرا اپل به وعده‌های خود مبنی بر رفع موانع تعمیرات نمایشگر آیفون ۱۳ توسط مراکز شخص ثالث عمل می‌کند. طبق گفته کارشناسان تعویض قطعات در آخرین نسخه بتا iOS 15.2 با سهولت بیشتری انجام می‌شود و فیس‌آیدی دیگر پس از تعویض نمایشگر غیرفعال نخواهد شد.

هفته گذشته، اپل در بیانیه خود عنوان کرد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده، تعمیرات نمایشگر را آسان‌تر خواهد کرد. هرچند در این بیانیه به زمان انتشار این به‌روزرسانی اشاره نشد اما ظاهرا نسخه بتا iOS 15.2 آن را برطرف می‌کند. شرکت تعمیراتی iCorrect موفق به تعویض نمایشگر یک آیفون ۱۳ شد که از نسخه بتا iOS 15.2 بهره می‌برد. او پس از تعویض نمایشگر متوجه شد که Face ID همچنان عملکرد خود را حفظ کرده است.

ظاهرا اکنون پس از تعویض نمایشگر، پیغامی برای کاربران نمایش داده می‌شود که در آن آمده: «نمی‌توان تشخیص داد که نمایشگر آیفون شما یکی از قطعات اصلی اپل است. برای اطلاعات بیشتر به تنظیمات مراجعه کنید.»

اپل از سال ۲۰۱۹ برای تعویض باتری توسط مراکز غیرمجاز چنین پیغام مشابهی را صادر می‌کند و ظاهرا این پیام‌ها برای منصرف کردن کاربران از انجام تعمیرات توسط مراکز غیرمجاز طراحی شده است. معمولا این دسته از پیام‌ها مشکلی در عملکرد گوشی به وجود نمی‌آوردند و می‌توان آن‌ها را رد کرد.

مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون ۱۳، گزارش‌هایی توسط متخصصان تعمیر منتشر شد که نشان می‌داد جایگزینی نمایشگر جدیدی برای این گوشی باعث از کار افتادن ماژول‌های Face ID می‌شود. این امر به دلیل تغییری در طراحی به وجود آمد که آرایه فیس‌آیدی را از مکان معمول آن در نمایشگر آیفون به شاسی این گوشی تغییر می‌داد.

تعویض نمایشگر

در ادامه مشخص شد که یک میکروکنترلر متصل به نمایشگر، صفحه نمایش را با آیفون هماهنگ می‌کند که این امر مانع از تعمیر یا تعویض غیرمجاز آن شده است. البته تعمیرکاران مجاز اپل با استفاده از نرم‌افزارها تخصصی خود قادر به تعویض نمایشگر گوشی آیفون ۱۳ هستند اما شرکت‌های شخص ثالث در حال حاضر باید تراشه اصلی را در یک فرآیند پیچیده و خطرناک به صفحه جدید منتقل کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل هنوز به صورت رسمی برطرف شدن مشکل از کار افتادن فیس‌آیدی پس از تعویض نمایشگر را تایید نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی