ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترند فورس از افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهد

«ترند فورس» پیش بینی خود را در مورد وضعیت بازار موبایل در سال آینده میلادی طی گزارشی آماری منتشر کرده است. براساس این گزارش سامسونگ با رشد فروش ۱.۱ درصدی نسبت به سال جاری میلادی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

«ترند فورس» پیش بینی خود را در مورد وضعیت بازار موبایل در سال آینده میلادی طی گزارشی آماری منتشر کرده است. براساس این گزارش سامسونگ با رشد فروش ۱.۱ درصدی نسبت به سال جاری میلادی بیشترین سهم بازار را از آن خود خواهد کرد.

انتظار می‌رود فروش گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۲۲ با رشد سالانه ۳.۸ درصدی به ۱.۳۹ میلیارد دلار برسد. از کل تعداد موبایل هایی که احتمالا سال آینده میلادی به فروش می رسند، ۶۶۰ میلیون دستگاه از فناوری ۵G بهره خواهند برد که حدود ۴۷.۵ درصد از کل دستگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. فروش سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به ۲۷۶ میلیون دستگاه خواهد رسید که حدود ۱.۱ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

شرکت کره‌ای با تولید گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه و افزایش سبد محصولات خود، سهم بزرگی از این بازار دارد. رشد سامسونگ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ ناچیز خواهد بود و افزایش ۱ درصدی برای غول کره‌ای چندان دلچسب نیست. پیش بینی ترند فورس برای اپل به عرضه آیفون SE جدید برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ اشاره دارد. این گوشی که احتمالا نمایشگر ۴.۷ اینچی و تراشه A15 Bionic را همراه خواهد داشت باعث رشد فروش کوپرتینویی‌ها می‌شود. البته فروش آیفون بخش قابل توجهی از درآمد اپل را تشکیل می‌دهد و آیفون‌های ۱۴ نیز نقش بسزایی در رشد فروش این شرکت دارند.

برای بازار چین رشد قابل توجهی در سال جدید پیش بینی نشده، بنابراین شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو فعالیت‌های خود را در سطح جهانی گسترش می‌دهند. برای شیائومی رشد ۱۵.۸ درصدی پیش‌ بینی شده و فروش آن به ۲۲۰ میلیون دستگاه می‌رسد که رقم قابل توجهی است. اوپو، وان پلاس و ریلمی روی هم حدود ۲۰۸ میلیونن دستگاه به فروش خواهند رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی