ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: آیفون ۱۴ و هدست واقعیت مجازی اپل احتمالا از وای‌فای 6E بهره می‌برند

اپل قصد دارد در گوشی‌های پرچمدار آیفون بعدی و همچنین هدست واقعیت مجازی خود که هنوز معرفی نشده، از پروتکل نسل بعدی وای‌فای 6E بهره ببرد. «مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف و شناخته شده محصولات اپل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اپل قصد دارد در گوشی‌های پرچمدار آیفون بعدی و همچنین هدست واقعیت مجازی خود که هنوز معرفی نشده، از پروتکل نسل بعدی وای‌فای 6E بهره ببرد.

«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف و شناخته شده محصولات اپل در یادداشت خود به سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی کرد که اپل در «آیفون ۱۴» که انتظار می‌رود سال آینده معرفی شود از فناوری وای‌فای 6E استفاده خواهد کرد. کو همچنین قبلا اشاره کرده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا سال ۲۰۲۲ با پشتیبانی از پروتکل اتصال بی‌سیم فوق سریع معرفی خواهد شد.

وای‌فای 6E

او در یادداشت خود نوشت:

ما همچنین معتقد هستیم که آیفون ۱۴ و نمایشگر سربند اپل به فناوری وای‌فای 6E مجهز خواهند شد که با این وجود انتظار می‌رود محصولات بیشتری از شرکت‌های رقیب به سمت استفاده از این فناوری حرکت کنند.

دستگاه‌های فعلی اپل، مانند سری آیفون ۱۳ و آیپد پرو، از فناوری وای‌فای ۶ 802.11ax بهره می‌برند. به عنوان مثال، آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو برای اتصال سریع‌تر از قابلیت‌های 2x2 MIMO (دو استریم ارسال و دریافت هم‌زمان) استفاده می‌کنند.

هرچند در نام این فناوری جدید تغییر قابل توجهی نسبت به قبل مشاهده نمی‌شود، وای‌فای 6E پهنای باند بالقوه را برای دروازه‌های ارتباطی پشتیبانی شده به میزان زیادی افزایش می‌دهد. همانطور که کو اشاره می‌کند، این فناوری با توجه به پیکربندی سخت‌افزاری مورد استفاده، دو یا سه برابر بیشتر از وای‌فای ۶ از کانال‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کند.

کو در ادامه توضیحات خود اضافه می‌کند، هر کانال در فناوری وای‌فای 6E به دو تا چهار تراشه LTCC (سرامیک با دمای پایین) نیاز دارد، به این معنی که عملکرد آن در مجموع می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ برابر بهتر از فناوری نسل قبل باشد. علاوه بر این، انتظار می‌رود با پشتیبانی اپل از فناوری وای‌فای 6E تقاضا زیادی برای زیرلایه‌های LTCC به وجود بیاورد، زیر عوامل صنعت فناوری معمولا توجه زیادی به ویژگی‌های جدید اپل می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی