ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیکاپ چینی کندی K32 با مشخصاتی بسیار ضعیف وارد بازار آمریکا شد؛ نسخه برقی از دایون های موجود در بازار ایران

گروه تکنولوژی کندی (Kandi) یک کمپانی چینی است که در چند نقطه دنیا شعبه دارد. یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی خودرویی برقی با نام K32 است که توسط شاخه آمریکایی آن رونمایی شده؛ شاید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

گروه تکنولوژی کندی (Kandi) یک کمپانی چینی است که در چند نقطه دنیا شعبه دارد. یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی خودرویی برقی با نام K32 است که توسط شاخه آمریکایی آن رونمایی شده؛ شاید با دیدن تصاویر ضمیمه شده شما هم در ابتدا فکر کنید این خودرو در دسته پیکاپ‌های دوکابین جای می‌گیرد، اما در حقیقت K32 یک اتومبیل UTV بدون مجوز تردد در خیابان‌ها و مسیرهای عمومی است. عجیب‌تر آنکه این وسیله نقلیه تنها 28 اسب بخار قدرت دارد و برای آن قیمت پایه 27,699 دلار تعیین شده است که رقمی بسیار بالا برای یک وانت مافوق ضعیف است. خودرویی که در واقع نسخه برقی از سری خودروهای دایون موجود در بازار ایران محسوب می‌شود.

شرکت کندی پیش از این و در سال 2020 با دو مدل اقتصادی K27 و K23 وارد بازار آمریکا شده است

کندی K32 ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و گلگیرهای آن متورم هستند. این خودرو با 5436 میلیمتر طول، طولانی‌تر از فورد رنجر است و بنظر می‌رسد در طراحی آن، چینی‌ها نیم‌نگاهی به چراغ‌ها و جلوپنجره پیکاپ آمریکایی داشته‌اند. رینگ‌های این خودرو 17 اینچی بوده و تایرهای آن ابعادی برابر با 265/65/R17 دارند. چینی‌ها برای این محصول عجیب و غریب آپشن‌های عجیبی هم تدارک دیده‌اند که برخی از آنها عبارتند از لبه‌های اضافی برای گلگیرها، چراغ‌های سقفی و شکاف تزئینی یا فیک کاپوت!

کندی K32 شباهت عجیبی به پیکاپ کلوت که قرار است توسط شرکت مکث موتور در ایران عرضه شود، دارد!

علی‌رغم چهره خشن و آفرودی و همچنین وزن 1,855 کیلوگرمی، کندی K32 دارای یک پیشرانه ضعیف است. این پیشرانه دو موتوره در مجموع 28 اسب بخار قدرت دارد و نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. با اتکا به این پیشرانه، K32 می‌تواند به حداکثر سرعت 105 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند!

محصول متفاوت چینی‌ها در دو نسخه وارد بازار خواهد شد. در مدل پایه انرژی‌بخش این خودرو پک باتری 20.7 کیلووات ساعتی است که تا 97 کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. در نسخه قوی‌تر، از پک باتری 50 کیلووات ساعتی استفاده شده که به گفته سازنده برای پیمایش 241 کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. آنطور که در وبسایت کندی درج شده، پر شدن باتری K32 با برق 240V/32A حدود 7.5 ساعت طول می‌کشد.

در داخل کابین فضای کافی برای نشستن چهار سرنشین وجود دارد. با دقت در تصاویر معلوم می‌شود داشبورد K32 عمدتا از پلاستیک ساخته شده است. در این بین نصب یک نمایشگر بزرگ 10 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت و استفاده از نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان را باید به فال نیک گرفت! دو ایربگ، دوربین دید عقب، سیستم حفاظت از باتری، ترمز ABS و سامانه توزیع الکترونیکی ترمز از دیگر ویژگی‌ها و تجهیزات K32 به شمار می‌روند.

و اما قیمت؛ برای کندی K32 قیمت پایه‌ای برابر با 27,699 دلار تعیین شده که البته این رقم بدون در نظر گرفتن مشوق‌هاست. مدل مجهز به باتری قوی‌تر هم 34,499 دلار قیمت دارد! شاخه کندی در آمریکا برای این خودرو سه سال یا 36 هزار مایل وارانتی ارائه می‌کند، باتری آن نیز مشمول وارانتی 5 ساله یا 30 هزار مایل کارکرد می‌‎شود. این خودرو از اوایل سال آینده در دسترس مشتریان آمریکایی قرار خواهد گرفت. البته باید منتظر ماند و دید که آیا آمریکایی‌ها قانع می‌شوند بجای مدل‌ پایه فورد موریک یا F-150 به سراغ K32 بروند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۷ آبان ۱۴۰۰

    آشغال به تمام معنا

مطالب پیشنهادی