ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از تراشه Pentonic 2000 با پشتیبانی از رزولوشن 8K برای تلویزیون‌ها رونمایی کرد

شرکت مدیاتک علاوه بر رونمایی از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰، چیپ جدیدی برای نسل آینده تلویزیون‌های هوشمند با نام Pentonic 2000 را معرفی کرده که با لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود و به اندازه‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

شرکت مدیاتک علاوه بر رونمایی از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰، چیپ جدیدی برای نسل آینده تلویزیون‌های هوشمند با نام Pentonic 2000 را معرفی کرده که با لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود و به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند از نمایشگرهای با رزولوشن 8K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند.

مدیاتک مدعی شده که Pentonic 2000 اولین تراشه مخصوص تلویزیون‌ها با پشتیبانی از این رزولوشن و رفرش ریت محسوب می‌شود. همچنین برای اولین بار با یک چیپ تلویزیون 8K روبرو هستیم که از کدک تصویری H.266 پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از فناوری نمایشگر قدرتمند با پردازشگر هوش مصنوعی مدیاتک بهره می‌برد تا از فناوری‌های جدید سوپر رزولوشن هوش مصنوعی 8K و دید هوشمند پشتیبانی کند. به گفته مدیاتک، با سریعترین CPU و GPU در دنیای تلویزیون روبه‌رو هستیم که از مموری باس ۶ کاناله، حافظه UFS 3.1 و همچنین مودم‌های 5G و وای فای 6E پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک Pentonic 2000

به گفته مدیاتک، Pentonic بهترین تراشه آن‌ها برای دنیای تلویزیون‌های هوشمند به حساب می‌آید که می‌تواند تصاویر شفاف و روشن، صدای واضح و رابط کاری هوشمند و خلاقانه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

مدیاتک می‌گوید نسل بعدی تلویزیون‌های هوشمند 8K با راشه Pentonic 2000 در فصل دوم ۲۰۲۲ از راه می‌رسند.

این کمپانی در کنار رونمایی از این دو تراشه، از چیپ‌های Filogic برای نسل بعدی دستگاه‌های اینترنت اشیاء هم رونمایی کرده که شامل Filogic 130 و Filogic 130A با ارتباط وای 6 1T1R، پشتیبانی از باند دوگانه ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز و سایر ویژگی‌های پیشرفته وای فای مانند چندین MIMO و امنیت WPA3 می‌شود.

هردو تراشه از میکروکنترلر Cortex-M33 شرکت آرم همراه با رم مجتمع و ماژول iFEM بهره می‌برد. در تراشه Filogic 130A از فناوری HiFi4 DSP استفاده شده که نسبت به مدل استاندارد، عملکرد بهتری در پردازش صدا دارد و همچنین از توانایی‌های میکروفن همیشه روشن بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی