ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت گرافیک پرچمدار اینتل Arc Alchemist در گیک‌بنچ رویت شد

کارت گرافیک پرچمدار اینتل Arc Alchemist یکبار دیگر در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده و این بار به نظر می‌رسد که سرعت کلاک کمتری دارد. این پردازشگر گرافیکی قبلا با فرکانس بالاتری در همین بنچمارک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

کارت گرافیک پرچمدار اینتل Arc Alchemist یکبار دیگر در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده و این بار به نظر می‌رسد که سرعت کلاک کمتری دارد. این پردازشگر گرافیکی قبلا با فرکانس بالاتری در همین بنچمارک دیده شده بود.

کارت گرافیک Arc Alchemist در این بنچمارک با مدل مجهز به ۵۱۲ واحد پردازش (EU) و ۴۰۹۶ هسته ALU مشاهده شده است. حداکثر سرعت کلاک این پردازشگر به ۲.۱ گیگاهرتز می‌رسد اما اطلاعات جدید گیک‌بنچ از ثبت سرعت ۱.۳۳ گیگاهرتزی خبر داده است. پس به عبارت دیگر، این پردازشگر با ۶۴ درصد توان خود عمل کرده است.

به‌علاوه، اینتل Arc Alchemist در این بنچمارک با پردازنده قدیمی‌تر Core i5-9600K آزمایش شده است. در نتیجه، امتیاز OpenCL بین ۶۵۰۰۰ تا ۶۹۰۰۰ بوده که تقریبا هم‌رده با جی‌فورس RTX 2060 است. ولی باید تاکید کنیم که کارت‌های گرافیک Xe HPG هنوز آماده نیستند و نمی‌توانیم این نتایج را به عنوان قدرت نهایی پردازشگر اینتل درنظر بگیریم.

مدل مجهز به ۵۱۲ واحد پردازشی Arc Alchemist دارای رابط ۲۵۶ بیتی و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با کلاک ۱۶ گیگابیت بر ثانیه است. البته در شایعات به کلاک ۱۸ گیگابیت بر ثانیه‌ای هم اشاره شده است. انتظار می‌رود که اندازه این پردازشگر گرافیکی ۳۹۶ میلی‌متر مربع یعنی بزرگ‌تر از محصولات مبتنی بر AMD RDNA2 و انویدیا Ampere باشد.

پردازشگر Xe-HPG Alchemist با ۵۱۲ واحد پردازشی احتمالا فرکانسی در حد ۲.۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز خواهد داشت، ولی مشخص نیست که این رقم میانگین فرکانس این پردازشگر است یا حداکثر سرعت آن را نشان می‌دهد. اگر فرض کنیم این رقم حداکثر فرکانس Alchemist باشد، توان پردازشگر به ۱۸.۵ ترافلاپس می‌رسد که ۴۰ درصد بیشتر از RX 6700 XT و ۹ درصد کمتر از انویدیا RTX 3070 خواهد بود.

پردازشگر پرچمدار اینتل احتمالا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ برای لپ‌تاپ‌ها به بازار می‌آید و از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ برای کامپیوترهای دسکتاپ از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی