ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت جدید اپلیکیشن DuckDuckGo جلوی ردیابی کاربران در اندروید را می‌گیرد

شرکت DuckDuckGo از ابزار جدیدی رونمایی کرده که جلوی ردیابی کاربران اندروید را می‌گیرد. این ابزار App Tracking Protection نام دارد و شبیه قابلیت App Tracking Transparency در iOS است که به کاربران اجازه می‌دهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

شرکت DuckDuckGo از ابزار جدیدی رونمایی کرده که جلوی ردیابی کاربران اندروید را می‌گیرد. این ابزار App Tracking Protection نام دارد و شبیه قابلیت App Tracking Transparency در iOS است که به کاربران اجازه می‌دهد مانع از ردیابی اطلاعات خود در اپلیکیشن‌های مختلف شوند.

ابزار جدید حریم خصوصی DuckDuckGo به‌صورت مستقل در دسترس قرار نگرفته و بخشی از قابلیت‌های مرورگر این موتور جستجو است، با این حال زمانی که آن را فعال کنید، کل دستگاه را پوشش می‌دهد. این شرکت در پستی در وبلاگ خود گفت ابزار جدید آن‌ها همه سیستم‌های ردیابی را که در سایر اپلیکیشن‌ها شناسایی کند، متوقف خواهد کرد.

زمانی که App Tracking Protection را فعال کنید، این ویژگی در پس‌زمینه اجرا می‌شود. هرگاه یک اپلیکیشن در حال ارسال داده به سیستم‌های ردیاب شخص ثالث باشد، «داک‌داک‌گو» جلوی این عملیات را می‌گیرد. این شرکت می‌گوید قابلیت جدید اپلیکیشن آن‌ها به‌صورت مداوم سعی می‌کند ردیاب‌های جدید را شناسایی کند.

اپلیکیشن DuckDuckGo به شما نشان می‌دهد که این ویژگی تاکنون جلوی چه ردیاب‌هایی را گرفته و اگر این اتفاق نمی‌افتاد اطلاعات شما به کجا می‌رفت. داک‌داک‌گو می‌گوید اگرچه App Tracking Protection یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) نیست، ولی دستگاه شما مثل یک VPN عمل می‌کند، چون در این قابلیت از یک ارتباط VPN محلی استفاده می‌شود. با این حال، App Tracking Protection با VPN فرق دارد چون اطلاعات را از طریق یک سرور خارجی هدایت نمی‌کند.

آزمایش‌های داک‌داک‌گو نشان داده که بیش از ۹۶ درصد محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان اندروید ردیاب‌های شخص ثالثی دارند که اکثر کاربران از آن‌ها بی‌خبرند. به‌علاوه، ظاهرا ۸۷ درصد این اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران را به گوگل و ۶۸ درصد آن‌ها این اطلاعات را به فیسبوک می‌فرستند.

این قابلیت در حال حاضر در حالت بتاست اما با رفتن به بخش Privacy از تنظیمات اپلیکیشن DuckDuckGo می‌توانید گزینه Join the Private Waitlist را انتخاب کنید تا در فهرست انتظار استفاده از App Tracking Protection قرار بگیرید. داک‌داک‌گو وعده داده که این قابلیت را هر هفته در اختیار افراد بیشتری قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۳۰ آبان ۱۴۰۰

    خو مریض، این اپلیکیشن های پولشون رو از کجا دربیارن؟ تو میدی؟

مطالب پیشنهادی