ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات جدیدی از کارت‌های گرافیک اقتصادی اینتل منتشر شد

اینتل به‌زودی کارت‌های گرافیک ARC Alchemist را با معماری Xe-HPG روانه بازار می‌کند. حالا طبق گزارشی جدید، مدل‌های اقتصادی آن‌ها از حداکثر ۸ هسته Xe و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برند و با لیتوگرافی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اینتل به‌زودی کارت‌های گرافیک ARC Alchemist را با معماری Xe-HPG روانه بازار می‌کند. حالا طبق گزارشی جدید، مدل‌های اقتصادی آن‌ها از حداکثر ۸ هسته Xe و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برند و با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC به تولید می‌رسند.

کارت‌های گرافیک اینتل بخش‌های مختلفی از بازار را هدف می‌گیرند. تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌های زیادی درباره مدل‌های پرچمدار بوده‌ایم و حالا نوبت به مدل‌های پایه و اقتصادی رسیده. انتظار می‌رود این کارت‌های گرافیک در فصل اول ۲۰۲۲ برای لپ‌تاپ‌ها و در فصل دوم ۲۰۲۲ برای دسکتاپ‌ها از راه برسند.

طبق گزارشی جدید، کارت‌های گرافیک پایه اینتل مبتنی بر SKU با ۱۲۸ واحد اجرایی خواهند بود که در بالاترین مدل از ۱۰۲۴ واحد اجرایی، رابط باس ۹۶ بیتی و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد. انتظار می‌رود فرکانس این GPUها در محدوده ۲.۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز قرار داشته باشد.

اطلاعات اخیر یک پیشرفت نسبت به گزارش‌های قبلی مبنی بر استفاده از رابط باس ۶۴ بیتی و همچنین ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 به حساب می‌آید. این احتمال وجود دارد که نسخه ۹۶ بیتی با ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و سرعت ۱۶ گیگابیت بر ثانیه مخصوص دسکتاپ‌ها باشد و نمونه دیگر با ۴ گیگابایت حافظه و سرعت ۱۴ گیگابایت بر ثانیه برای لپ‌تاپ‌ها از راه برسد.

کارت‌های گرافیک اینتل

یکی از نسخه‌های این کارت‌های گرافیک از ۹۶ واحد اجرایی یا ۷۶۸ هسته و یک رابط باس ۶۴ بیتی بهره می‌برد. طبق شایعات این مدل باید دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR6 باشد، با این حال منبع گزارش امروز از احتمال عرضه آن در نسخه مجهز به ۳ گیگابایت حافظه هم خبر می‌دهد. مصرف انرژی هردو کارت گرافیک برابر ۷۵ وات خواهد بود.

انتظار می‌رود عملکرد گرافیکی این GPUها شبیه به انویدیا جی‌فورس GTX 1650 و GTX 1650 SUPER باشد، البته توانایی‌های رهگیری پرتو را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

یکی از برگ‌های برنده اینتل در برابر انویدیا و AMD، نحوه قیمت‌گذاری این کارت‌های گرافیک خواهد بود که انتظار می‌رود کمتر از ۲۰۰ دلار باشد. شرکت‌های رقیب جدیدترین کارت‌های گرافیک خود را با قیمت بالاتر از ۳۰۰ دلار می‌فروشند. احتمالا پایه‌ترین کارت گرافیک اینتل با قیمت ۱۷۹ دلار یا حتی کمتر وارد بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی