ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گریت وال سوپرکار پیکاپ رونمایی شد؛ کانسپتی عجیب در بازار پیکاپ‌های آفرودی

شاید عنوان عجیب‌ترین مدل رونمایی شده در نمایشگاه خودروی گوانگژوی امسال، به این مفهومی جذاب از گریت وال موتورز برسد. این مفهومی سوپرکار پیکاپ کانسپت (Supercar Pickup Concept) نام دارد و همانطور که می‌توان حدس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

شاید عنوان عجیب‌ترین مدل رونمایی شده در نمایشگاه خودروی گوانگژوی امسال، به این مفهومی جذاب از گریت وال موتورز برسد. این مفهومی سوپرکار پیکاپ کانسپت (Supercar Pickup Concept) نام دارد و همانطور که می‌توان حدس زد، ترکیبی است از یک اتومبیل اسپرت و یک خودروی پیکاپ که در شرایط فعلی بازار با توجه به حضور شمار زیادی از وانت‌های آفرودی٬‌ رقیب چندانی را پیش روی خود نمی‌بیند.

جدیدترین کانسپت گریت وال موتورز بر مبنای پیکاپ تولید انبوه کینگ کونگ کنون (King Kong Cannon) ساخته شده است. به لطف بادی کیت اختصاصی و کاهش ارتفاع، این کانسپت ظاهر بسیار جذابی پیدا کرده و شبیه برخی از خودروهای حاضر در بازی‌های کامپیوتری یا مدل‌های فیلم سینمایی سریع و خشن دیده می‌شود.

شاید بدانید کینگ کونگ کنون در همان کلاسی قرار دارد که تویوتا هایلوکس و فورد رنجر جزو ستارگان آن هستند. کانسپت مبتنی بر ای پیکاپ چینی طراحی بروز و هماهنگی دارد و برخی از ویژگی‌های ظاهری شاخص آن عبارتند از جلوپنجره حجیم، گلگیرهای برآمده و چراغ‌های اصلی LED.

سوپرکار پیکاپ تنها کانسپتی نیست که بر مبنای کینگ کونگ کنون توسعه یافته است. پیش از این ‌نیز گریت وال به منظور جلب توجه مشتریان به سمت این خودرو و بازاریابی، چند کانسپت دیگر را بر اساس آن طراحی و تولید کرده که البته هیچ یک به این اندازه جذاب نبوده‌اند.

تازه‌ترین مفهومی گریت وال را می‌توان جمع اضداد توصیف کرد! با آنکه این مفهومی بر اساس یک خودروی پیکاپ ساخته شده، ولی ارتفاع خیلی کمی دارد و فاصله سپرهای عضلانی آن با زمین تنها به چند انگشت می‌رسد! تایرها نیز از نوع استاندارد خیابانی هستند. نکته جالب اینکه افزایش عرض محورها، زاویه کمبر منفی چرخ‌های جلو، رکاب‌های جانبی آیرودینامیک و اسپویلر انتهایی، سوپرکار پیکاپ کانسپت را همانند اتومبیل‌های مسابقه‌ای نشان می‌دهند. مکمل جذابیت‌های ظاهری این کانسپت خاص چهار خروجی اگزوز و دیفیوزر حجیم موجود در قسمت عقب است.

متاسفانه گریت وال موتورز از پرداختن به جزئیات فنی کانسپت جدید خود خودداری کرده است. از این رو نمی‌دانیم در زیر کاپوت آن چه موتوری قرار دارد. البته پیش‌بینی می‌شود نیروبخش این مفهومی نیز همان موتور 2 لیتری توربوشارژ به کار رفته در نسخه تولید انبوه باشد.

بد نیست اشاره کنیم نسخه تولید انبوه گریت وال کینگ کونگ کنون قادر است تنها 500 کیلوگرم بار را با خود حمل کند. این در حالی است که رقبایی مثل فورد رنجر، میتسوبیشی آماروک، تویوتا هایلوکس و ایسوزو D-MaX توانایی جابجایی دو برابر این رقم را به عنوان بار مجاز دارند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی