ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ایتالیا اپل و آمازون را به خاطر انحصارطلبی ۲۲۵ میلیون دلار جریمه کرد

مرجع مقابله با انحصار ایتالیا دو شرکت اپل و آمازون را به خاطر اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در فروش محصولات اپل و بیتس ۲۲۵ میلیون دلار جریمه کرد. حالا از این دو شرکت خواسته شده که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

مرجع مقابله با انحصار ایتالیا دو شرکت اپل و آمازون را به خاطر اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در فروش محصولات اپل و بیتس ۲۲۵ میلیون دلار جریمه کرد. حالا از این دو شرکت خواسته شده که به توافق انحصاری خود برای فروش محصولات بیتس در آمازون پایان دهند.

سازمان نظارت بر بازار ایتالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آمازون و اپل را به ترتیب ۶۸.۷ و ۱۳۴.۵ میلیون یورو جریمه کرده است. این سازمان مدعی است این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ توافق کرده بودند که فقط برخی از فروشندگان برگزیده می‌توانند محصولات اپل و بیتس را در آمازون ایتالیا عرضه کنند. این رویکرد ظاهرا ناقض قوانین اتحادیه اروپا بوده و در زمینه رقابت برای قیمت‌گذاری اثر منفی گذاشته است.

اپل در واکنش به این حکم ضمن رد هرگونه خطا گفت: «ما برای کسب اطمینان از خرید محصولات اصل توسط مشتریان، همکاری نزدیکی با فروشندگان داریم و تیم‌های ویژه‌ای از متخصصان را در سراسر دنیا به کار گماشته‌ایم تا با همکاری پلیس، گمرک و بازرگانان مطمئن شوند که فقط محصولات اصل اپل به فروش می‌رسد.»

آمازون هم در بیانیه جداگانه‌ای به شدت با تصمیم این مرجع ایتالیایی مخالفت کرد و گفت: «نمی‌پذیریم که آمازون از محدود کردن فروشنده‌ها نفع می‌برد، چون مدل تجاری ما متکی بر موفقیت آن‌هاست. به موجب این توافق، مشتریان ایتالیایی می‌توانند جدیدترین محصولات اپل و بیتس را در فروشگاه ما پیدا کنند و به کاتالوگی دسترسی داشته باشند که دو برابر بیشتر از قبل متنوع شده و ضمن ارائه پیشنهادهای جذاب‌تر سرعت تحویل کالاها را افزایش داده است.»

فروشندگان مستقل در اعتراض به توافق اپل و آمازون مدعی بودند که این استراتژی آن‌ها را از کار بیکار می‌کند، چون اپل فقط به شرکت‌های بزرگ اجازه فروش محصولاتش را می‌دهد. ولی این دو شرکت مدعی بودند که توافق آن‌ها برای جلوگیری از فروش محصولات جعلی به‌خصوص شارژرهای جعلی صورت گرفته که می‌توانند خطرناک باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی