ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو QRD با تراشه نسل سوم اسنپدراگون 8CX در گیک بنچ رویت شد

لنوو روی دستگاه جدیدی با نام احتمالی QRD کار می‌کند که با تراشه نسل سوم اسنپدراگون 8CX در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده است. این دستگاه ممکن است تبلت یا لپ‌تاپ جدیدی باشد که حین کار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

لنوو روی دستگاه جدیدی با نام احتمالی QRD کار می‌کند که با تراشه نسل سوم اسنپدراگون 8CX در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده است. این دستگاه ممکن است تبلت یا لپ‌تاپ جدیدی باشد که حین کار کردن گرمای کمی تولید می‌کند.

کوالکام از نسخه اصلی چیپ اسنپدراگون 8CX در پایان سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. سال گذشته میلادی نیز، نسل دوم همین تراشه را به بازار عرضه کرد و اکنون نسل سوم چیپ مذکور قرار است روی دستگاه جدید لنوو به کار گرفته شود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد دستگاه جدید لنوو در دست نیست، اما قرار است با ویندوز ۱۱ را اجرا کند.

دستگاه جدید لنوو ممکن است تبلت یا لپ‌تاپ باشد و این احتمال وجود دارد به عنوان نسل بعدی لنوو IdeaPad 5G اوایل سال آینده میلادی با تراشه مذکور رونمایی شود. شاید لنوو تصمیم گرفته لپ‌تاپ جدیدی را با مشخصاتی کاربرپسند به بازار عرضه کند.

مستندات گیک‌بنچ نشان می‌دهد دستگاه جدید لنوو در آزمون چند هسته‌ای موفق به کسب امتیاز بالای ۵۰۰۰ شده که امتیازی دو برابر نتایج آزمون چند هسته‌ای با نسل اول این تراشه محسوب می‌شود.

نتایج آزمون تک هسته‌ای مشابه تراشه اسنپدراگون 8 Gen1 و حدود ۱۰۱۰ گزارش شده که نشان می‌دهد احتمالا نسل سوم چیپ 8CX از همان هسته اصلی کورتکس X2 بهره می‌برد.

همچنین به نظر می‌رسد لنوو QRD که می‌تواند تبلت یا لپ تاپ جدید این شرکت باشد، احتمالا گرمای کمتری نسبت به گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. در نظر داشته باشید که نتایج بنچمارک چندان دقیق نیست و باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه به اشتراک گذاشته شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کوالکام تایید کرده که خبری از نام اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود و باید منتظر معرفی آن با نام اسنپدراگون ۸ Gen1 باشیم، نامی که شایعات در چند روز پیش به آن اشاره کرده بودند. در سال‌های آینده هم باید منتظر افزودن نسل‌های جدید با عبارت Gen2 و Gen3 به تراشه‌های پرچمدار کوالکام باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی