ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از تغییر نام تراشه‌های اسنپدراگون خبر داد

پس از انتشار شایعات مختلف مبنی بر عدم معرفی چیپ پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۹۸، این کمپانی رسما چنین موضوعی را تایید کرده و از تغییر نام تراشه‌های اسنپدراگون خبر داده است. در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

پس از انتشار شایعات مختلف مبنی بر عدم معرفی چیپ پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۹۸، این کمپانی رسما چنین موضوعی را تایید کرده و از تغییر نام تراشه‌های اسنپدراگون خبر داده است. در همین راستا دیگر شاهد معرفی تراشه‌های جدید با نام‌گذاری 7xx ،8xx و 6xx نخواهیم بود و اسنپدراگون ۸۹۸ هم با نام اسنپدراگون 8 Gen1 از راه می‌رسد.

کوالکام پیش از برگزاری رویداد Tech Summit 2021 در تاریخ ۹ آذر، اطلاعاتی درباره تراشه‌های آینده‌اش منتشر کرده و همچنین گفته بیش از ۲ میلیارد دستگاه مجهز به چیپ‌های اسنپدراگون در جهان وجود دارند.

کوالکام از این پس به سراغ سبک نام‌گذاری جدیدی برای تراشه‌های اسنپدراگون می‌رود و شاهد استفاده از یک عدد به همراه شماره نسل خواهیم بود. این سبک نام‌گذاری ابتدا برای تراشه پرچمدار سری ۸ اعمال می‌شود. در حقیقت کوالکام تایید کرده که خبری از نام اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود و باید منتظر معرفی آن با نام اسنپدراگون 8 Gen1 باشیم؛ نامی که شایعات در چند روز پیش به آن اشاره کرده بودند. در سال‌های آینده هم باید منتظر افزودن نسل‌های جدید با عبارت Gen2 و Gen3 به تراشه‌های پرچمدار کوالکام باشیم.

تراشه‌های اسنپدراگون

با وجودی که کوالکام گفته دیگر از ۳ عدد برای نام‌گذاری تراشه‌هایش استفاده نمی‌کند، اما تنها چیپ‌های پرچمدارش در یک مدل روانه بازار می‌شوند. تراشه‌های سری اسنپدراگون 7، اسنپدراگون 6 و اسنپدراگون 4 اعضای زیادی دارند، بنابراین نمی‌دانیم کوالکام دقیقا آن‌ها را با چه نامی معرفی خواهد کرد.

از تغییر نام که بگذریم، به جداسازی برندهای کوالکام و اسنپدراگون از یکدیگر می‌رسیم. به گفته کوالکام، اسنپدراگون به یک برند محصولات مستقل تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، کلمه 5G از نام پلتفرم‌های کوالکام حذف می‌شود، چرا که کوالکام از این پس تنها از تراشه‌های 5G رونمایی خواهد کرد. این کمپانی همچنین از این پس از رنگ طلایی برای محصولات پرچمدارش استفاده می‌کند.

برای اطلاع از تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون تراشه اسنپدراگون 8 Gen1، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله دیجیاتو را بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی