ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

همه چیز درباره کمپین بازی مرکب اسنپ فود

بازیکنان کمپین بازی مرکب اسنپ فود می‌توانند ششم آذر وارد مسابقات مجازی شوند. بر اساس قوانین این مسابقات، جایزه نهایی همسو با تعداد نفرات ثبت نام کنندگان خواهد بود و به ازای هر نفر، یک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

بازیکنان کمپین بازی مرکب اسنپ فود می‌توانند ششم آذر وارد مسابقات مجازی شوند. بر اساس قوانین این مسابقات، جایزه نهایی همسو با تعداد نفرات ثبت نام کنندگان خواهد بود و به ازای هر نفر، یک هزار تومان به جایزه کل که در نهایت به برندگان بازی می‌رسد، تقسیم خواهد شد.

از چندی پیش اسنپ فود شروع به نمایش بنرهایی مزین به طرح‌های گرافیکی سریال محبوب «بازی مرکب» در اپلیکیشن خود کرده بود و تبلیغاتی نیز برای آغاز یک کمپین با همین نام شروع شد. وسعت تبلیغات اسنپ فود در مورد کمپین جدید خود به محیط‌های فیزیکی هم رسیده بود و ویدیوهایی کوتاه از افرادی با لباس مخصوص بازیگران این سریال در سطح شهر در فضای مجازی نیز دست به دست شد. حالا چند روز مانده به آغاز رسمی این مسابقات و می‌توان درباره نحوه اجرای آن بیشتر صحبت کرد.

تا لحظه نگارش این خبر آمار ثبت نام کنندگان به بیش از ۳۴۰ هزار نفر رسیده است؛ کمپینی که از المان‌های این سریال الهام گرفته و با کمی بومی سازی در آن، قصد ایجاد برگزاری مسابقاتی مشابه با حال و هوای سریال اما در فضای مجازی و طبیعتا بدون خشونت را دارد.

زمان بندی اسنپ فود برای اعلام اولیه شروع این مسابقات دقیق و حساب شده بود، درست در زمانی که سریال در اوج محبوبیت خود قرار داشت و تا چشم کار می‌کرد همه جا صحبت از بازی مرکب بود، تبلیغات اولیه این کمپین در اپلیکیشن اسنپ فود دیده شد. طولانی شدن بیش از حد اجرا کردن این کمپین اما نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد؛ در واقع باید گفت شهرت سریال بازی مرکب مانند بسیاری از تب و تاب‌های لحظه‌ای کاهش زیادی نسبت به چند هفته قبل پیدا کرده است. با این حال بخت و اقبالی که همراه با این کمپین بوده، مطرح شدن دوباره این سریال در خبرها با اعلام رسمی ساخت فصل دوم آن طی چند روز گذشته بود تا دوباره نام «بازی مرکب» یا همان «اسکویید گیم»، بیشتر در محافل شنیده شود.

آنطور که از صفحه اصلی این کمپین می‌توان فهمید، اسنپ فود قصد دارد مانند بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی پیشین خود، گیمیفیکشن را وارد بازار تبلیغات خود کند و اینبار از فرمول سریال، الهام گرفته است. قرار است طی پنج روز، پنج مسابقه آنلاین بین ده‌ها هزار شرکت کننده بازی برگزار شود و آنطور که از اسامی بازی‌ها مشخص است؛ تنها بازی نخست است که شباهت زیادی به بازی اجرا شده در سریال دارد. در واقع تیم پشت این ایده ترجیح داده‌اند که یک اسکویید گیم ایرانی آنلاین راه‌اندازی کنند و با بازی‌های بومی، کمپین خود را پیش ببرند. حضور اسامی چون فکر بکر، سنگ کاغذ قیچی، گرگم به هوا و لی لی در بازی‌ها گواه این ادعاست و انتخاب بازی‌ها نیز به نوبه خود جالب است، هرچند اجرایی شدن مواردی مانند گرگم به هوا و لی لی در بستر مجازی جای سوال دارد و باید دید که طراحان این کمپین برای پیاده سازی این بازی‌ها به صورت آنلاین چه تمهیداتی دیدند.

المان‌های بصری و گرافیکی که طراحان در کمپین خود استفاده کردند کاملا با حال و هوای سریال همسو بوده و می‌تواند بینندگان سریال را به سمت خود جلب کند. استفاده از نماد «کارت بازی» این سری مسابقات (با طرح اشکال هندسی روی آن) به عنوان اولین بنر و سپس استفاده از المان‌های دیگری چون ماسک‌های قرمز رنگ و در نهایت لباس ورزشی سبز رنگ بازیکنان، همه و همه دست در دست هم دادند تا فضای گرافیکی این کمپین بتواند نمره قابل قبولی بگیرد. تیم طراح گرافیک کمپین به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه داشته و حتی آیکون‌های بازی‌های بومی سازی شده با طرح‌های داخل سریال همخوانی دارد تا همه چیز بر اساس محبوب‌ترین سریال نتفلیکس پیش برود.

در بخش گرافیکی این کمپین باید به طرح‌های قابل توجه کاربران برای به اشتراک گذاری این مسابقات نیز اشاره کرد که طراحی جذابی داشته و باز هم همسو با حال و هوای سریال انجام شده است. اعطای یک شماره به هر بازیکن از نکات ظریفی بوده که در کمپین رعایت شده و بازیکنان را بیشتر به فضای سریال فرو خواهد برد.

یک موضوع چالش برانگیز در اجرای این کمپین وجود دارد و آن هم میزان سختی بازی‌ها است. معمولا کمپین‌های تبلیغاتی که با انبوه کاربران یک پلتفرم سر و کار دارند، نباید آنقدر سخت و پیچیده باشند تا کاربران دلزده شوند. از طرفی این کمپین بخصوص، سلسله مسابقاتی است که قرار است به یک جایزه چند ده میلیون تومانی ختم شود و بیش از حد ساده و یا به قول خود گیمرها، بیش از حد کژوال بودن آن، می‌تواند نکته چالش برانگیزی باشد.

رشد بازی‌های موبایلی در ایران و بالطبع رشد گیمرهایی که با بازی‌های موبایلی سر و کار دارند در ایام کرونا روندی صعودی داشته و اسنپ فود نیز با نیم نگاهی به این مساله، کمپین خود را این بار کاملا «بازی محور» راه اندازی کرده اما در هر حال نباید فراموش کرد بسیاری از مخاطبین این اپلیکیشن چندان سر و کاری با این مقوله نداشتند و ایجاد یک بالانس مناسب که هم چالش‌ به همراه داشته باشد و هم آنقدر هم پیچیده و سخت نباشد، از نکاتی است که تنها در زمان برگزاری رسمی مسابقات آنلاین اسنپ فود می‌توان به آن پی برد. از آنجایی که قرار است بازندگان در این کمپین هیچ چیزی نبرند، این موضوع بسیار حساس‌تر خواهد بود.

استفاده از بازوی تبلیغاتی چون سوپر اپ اسنپ با ده‌ها میلیون کاربر از موضوعاتی است که می‌توانست تعداد شرکت کنندگان در کمپین را بسیار بیشتر کند. اما به نظر می‌رسد اسنپ فود ترجیح داد که به طور مستقل به تبلیغات کمپین خود بپردازند.

کمپین‌های تبلیغاتی اسنپ فود در طول سالیان متمادی فعالیت این اپلیکیشن، یکی از امضاهای شخصی آنها بوده و همانند آنها در کمتر اپلیکیشن‌های دیگری پیدا می‌شود. این کمپین‌ها برای دیگر سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی الهام بخش بوده و در حال حاضر مواردی مشابه آنها نظیر «گردونه شانس» و یا انجام یک بازی ساده آنلاین برای رسیدن به کد تخفیف در سایت‌های دیگر به کرات دیده می‌شود. اسنپ فود در کمپین‌های پیشین خود همکاری زیادی با مجموعه‌های مختلفی نظیر یونسکو و اپلیکیشن‌های کتابخوانی و VODها و... داشته و حالا با برگزاری مستقل کمپین بازی مرکب، قصد دارد تا بازی‌های آنلاین را با مارکتینگ گره بزند و در این راه از محبوب‌ترین سریال این روزها و محتوای آن بهره برده است.

باید دید در مسابقاتی که ششم آذر شروع می‌شوند، چه کسانی (و یا چه کسی) برنده خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یاسین حسینی
    یاسین حسینی | ۶ آذر ۱۴۰۰

    من وارد سایتش میشم میگه شما ثبت نام نکردید
    درحالی که همون اولی که ثبت نامش شروع شد من ثبت نام کردم

مطالب پیشنهادی