ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸ نسل یک با امتیاز بالاتر از یک میلیون در بنچمارک آنتوتو رکوردشکنی کرد

چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام با نامگذاری جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک در بنچمارک آنتوتو قدرت‌نمایی کرد و با امتیاز بالا و صدرنشینی در جدول اندرویدی‌ها ظاهر شد که می‌تواند برای طرفداران گلکسی S22 خبر خوبی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام با نامگذاری جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک در بنچمارک آنتوتو قدرت‌نمایی کرد و با امتیاز بالا و صدرنشینی در جدول اندرویدی‌ها ظاهر شد که می‌تواند برای طرفداران گلکسی S22 خبر خوبی باشد.

امتیاز کسب شده توسط این تراشه به بیرون درز پیدا کرده و نشان می‌دهد امتیاز چیپ پرچمدار بعدی کوالکام نیز مانند تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ که به تازگی معرفی شده، از مرز یک میلیون در آنتوتو عبور کرده است.

پیشتر مشخصات یکی از گوشی‌های ویوو با تراشه دیمنسیتی ۲۰۰۰ در بنچمارک آنتوتو فاش شد که گفته می‌شد اولین گوشی اندرویدی با امتیاز بالاتر از ۱ میلیون در این بنچمارک است.

گلکسی S21 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ که قدرتمندترین تراشه فعلی کوالکام است در محدوده امتیاز ۷۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ قرار دارد. تراشه جدید که قبلا با نام اسنپدراگون ۸۹۸ از آن یاد می‌شد و اکنون با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از راه می‌رسد، موفق به کسب امتیاز بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ شده است و بسیار سریعتر از آن است.

انتظار می‌رود این پردازنده با فرآیند ۴ نانومتری مانند چیپست A16 اپل در آیفون ۱۴ که قرار است سال آینده میلادی معرفی شود، تولید شود. در حال حاضر امکان مقایسه چیپست‌های مذکور وجود ندارد و همچنین این امتیازها در سیستم عامل اندروید و iOS شرایط متفاوتی دارند.

آنچه مسلم است ظاهرا اسنپدراگون ۸ نسل یک تراشه‌ای قدرتمند خواهد بود و از هم اکنون صدرنشینی نمودارهای اندروید را از آن خود کرده است.

کوالکام احتمالا در تاریخ ۹ آذر (۳۰ نوامبر) از اسنپدراگون ۸۹۸ که اینک با نام اسنپدراگون ۸ نسل یک شناخته می شود، رونمایی خواهد کرد. در بنر مربوط به این رویداد، یک قایق مسیر علامت بی‌نهایت را طی می‌کند و متن «بیشتر، به‌زودی» به چشم می‌خورد.

با توجه به گزارش‌ها، درباره مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۹۸ اطلاعات زیادی داریم. این تراشه به هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز مجهز می‌شود که دو خوشه دیگر آن را همراهی می‌کنند. یکی از این خوشه‌ها شامل سه هسته Cortex-A710‌ با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز می‌شود و خوشه آخر از چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی