ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه مخابراتی 5G
تکنولوژی

سامسونگ با اپ Expert Raw، تنظیم دستی دوربین‌های تله‌فوتو گلکسی S21 اولترا را ممکن کرد

گلکسی S21 اولترا به یکی از بهترین دوربین‌ها در بین گوشی‌های ۲۰۲۱ مجهز شده، با این حال اپ پیش فرض دوربین این دستگاه تنها از دوربین اصلی و اولترا واید در حالت پرو پشتیبانی می‌کند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

گلکسی S21 اولترا به یکی از بهترین دوربین‌ها در بین گوشی‌های ۲۰۲۱ مجهز شده، با این حال اپ پیش فرض دوربین این دستگاه تنها از دوربین اصلی و اولترا واید در حالت پرو پشتیبانی می‌کند و چنین قابلیتی برای دوربین‌های تله‎‌فوتو وجود ندارد. حالا سامسونگ با اپ Expert Raw چنین کاری را ممکن کرده است.

این اپ در بازار کره جنوبی در گلکسی استور منتشر شده و امکان استفاده از دوربین اصلی، اولترا، تله‌فوتو با زوم ۳ برابر و تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابر در حالت پرو را ممکن می‌کند. در این حالت می‌توانید میزان نوردهی، فوکوس، ISO، شاتر اسپید و وایت بالانس را در هنگام عکاسی و فیلمبرداری تنظیم کنید.

علاوه بر این ویژگی‌ها، کنتراست، هایلایت‌ها، سایه‌ها، اشباع و ته‌رنگ را هم می‌توان مشابه حالت پرو در اپ دوربین پیش‌فرض گلکسی S21 اولترا، در Expert Raw هم تنظیم کرد. همچنین می‌توانید به هیستوگرام برای بررسی نوردهی بخش‌های مختلف از فریم هم دسترسی پیدا کنید.

اپ دوربین Expert RAW همچنین از HDR پشتیبانی می‌کند و می‌توان تصاویر را در فرمت JPEG بی‌اتلاف و ۱۶ بیتی DNG RAW ذخیره کرد. شما می‌توانید فایل‌های DNG RAW را به صورت مستقیم در اپ لایت‌روم ادوبی باز کنید. برای چنین کاری یک دکمه مجزا قرار گرفته تا با ورود به این اپ، قادر به ویرایش تصاویر باشید.

این اپ سامسونگ می‌تواند تصاویر را با نویز پایین‌تر، شفافیت بالاتر، جزئیات بیشتر و همچنین دینامیک رنج وسیع‌تر ثبت کند.

به گفته سامسونگ، این اپ تنها روی گلکسی S21 اولترا با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.0 قابل دسترسی است. Expert RAW هم اکنون در حالت بتا قرار دارد و در آینده نسخه پایدارش منتشر خواهد شد. در آینده کاربران گلکسی S21 پلاس و گلکسی تب S5e هم به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

انتظار می‌رود در آینده کاربران در کشورهای دیگر و همچنین صاحبان دیگر محصولات بالارده سامسونگ قادر به تجربه این اپ باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی