ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفر به فضا
علمی

برنده قرعه‌کشی سفر رایگان به فضا توسط ویرجین گلکتیک مشخص شد

شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک برنده جایزه Omaze را مشخص کرد. این برنده خوش اقبال دو عدد بلیط سفر رایگان به فضا دریافت می‌کند. شرکت فضایی متعلق به ریچارد برانسون در تابستان از برنامه خود با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک برنده جایزه Omaze را مشخص کرد. این برنده خوش اقبال دو عدد بلیط سفر رایگان به فضا دریافت می‌کند.

شرکت فضایی متعلق به ریچارد برانسون در تابستان از برنامه خود با همکاری پلتفرم Omaze خبر داد که به افراد اجازه می‌دهد به‌صورت رایگان در قرعه‌کشی سفر به فضا شرکت کنند. اکنون اعلام شد برنده این قرعه‌کشی یک مربی سلامت اهل کشور آنتیگوآ و باربودا است که قصد دارد بلیت دوم را به دخترش اهدا کند که از قضا دانشجوی اخترفیزیک است.

او درباره این جایزه گفت:

همیشه عشق مادام العمری به پرواز و شیفتگی به فضا داشته‌ام و این واقعا برای من مثل یک رویا است. امیدوارم بتوانم این تجربه را با دخترم به اشتراک بگذارم، تا با یکدیگر بتوانیم الهام بخش نسل بعدی برای دنبال کردن رویاهای خود باشیم.

سفر به فضا

هرچند شرکت در این قرعه کشی رایگان بود، اما شرکت‌کنندگان برای شانس بیشتر می‌توانستند به یک موسسه خیریه به نام Space for Humanity کمک کنند که برای افزایش دسترسی پروازهای فضایی تاسیس شده است. ویرجین گلکتیک تخمین می‌زند که از این طریق حدود ۱.۷ میلیون دلار کمک مالی برای برنامه Citizen Astronaut جمع‌آوری شده است.

در سال ۲۰۲۱ دوره جدیدی از ماموریت‌های فضایی خصوصی و غیرنظامی آغاز شد. در سال جاری جف بزوس، بنیانگذار آمازون و برانسون از ویرجین گلکتیک به دلیل ثروت خود کارهای قابل توجهی در حوزه صنایع فضایی انجام دادند. اسپیس ایکس، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک نیز ماموریت‌های فضایی بسیار زیادی برای ناسا انجام داد.

اما شرکت‌های فضایی ثروتمند با برنامه‌های خود تلاش کردند تا تجربه بازدید از فضا را برای افرادی امکان پذیر کنند که قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. برای اسپیس ایکس نیز در تابستان در ماموریتی به نام «Inspiration4» چهار شهروند عادی از جمله موسس و مدیرعامل شرکت «Shift4 Payments» را به فضا فرستاد.

برنده مسابقه ویرجین گلکتیک علاوه بر این بلیت فضایی، برنده تور فرودگاه اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو نیز شده اما هنوز مشخص نیست که این سفر چه زمانی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی