ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Pocket Build
تکنولوژی

معرفی بازی Pocket Build؛ دنیای مورد علاقه خود را خلق کنید

در بازی Pocket Build می‌توانید بدون هیچ محدودیت خاصی، دنیای مورد علاقه خود را خلق و طراحی کنید. با استفاده از تمام منابع و ساختمان‌های قرار گرفته در بازی، می‌توانید دنیایی فانتزی، مدرن، روستایی یا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در بازی Pocket Build می‌توانید بدون هیچ محدودیت خاصی، دنیای مورد علاقه خود را خلق و طراحی کنید. با استفاده از تمام منابع و ساختمان‌های قرار گرفته در بازی، می‌توانید دنیایی فانتزی، مدرن، روستایی یا هر دنیای دیگری را بسازید.

بازی‌های شهرسازی زیادی در اپ استور یا گوگل استور وجود دارند، اما Pocket Build فرصت‌های بسیار بیشتری به شما ارائه می‌کند و می‌توانید در آن هر چیزی از مزارع، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه گرفته تا سازه‌های بسیار بزرگ‌تر مانند قلعه‌ها را ایجاد کنید.

بازی Pocket Build

همه چیز از یک زمین خالی شروع می‌شود. در واقع پس از ایجاد حساب کاربری و انتخاب نام دنیای خود، محیط سرسبز و بزرگی در اختیار شما قرار داده می‌شود تا در آن به ساخت و ساز و پیشرفت بپردازید. در ابتدای کار متوجه خواهید شد که علاوه بر محیط کاملا بزرگ، منابع نامحدودی نیز در اختیار دارید. در واقع سازندگان با این تصمیم، قصد دارند تا نوعی بازی شهرسازی بدون محدودیت را در اختیار بازیکنان قرار دهند، اما برای اضافه کردن کمی هیجان می‌توان این ویژگی را غیرفعال کرد تا به دنبال جمع‌آوری منابع نیز باشید.

از منوی قرار گرفته در پایین سمت چپ تصویر نیز می‌توان وارد قسمت «ساخت و ساز» شد (تصویر پایین) که هسته اصلی بازی Pocket Build محسوب می‌شود. شاید در نگاه اول ساخت و ساز کمی پیچیده به نظر برسد، اما با مرور کردن آن متوجه خواهید شد که دلیل این پیچیدگی وجود اقلام و آیتم‌های بسیار زیاد است. البته نمی‌توان انتظار داشت که تمام آیتم‌های بازی به صورت رایگان در دسترس قرار بگیرند، اما تقریبا به خرید آن‌ها نیازی پیدا نخواهید کرد. همچنین در هر آپدیت، آیتم‌های جدیدی به بازی اضافه می‌شوند.

بازی Pocket Build
در این بخش می‌توانید ساختمان‌ها یا آدم‌های جدیدی به دنیای خود اضافه کنید

استودیو Moonbear از موتور گرافیکی پیشرفته سه بعدی برای ساخت بازی خود استفاده کرده تا تجربه آن را برای کاربران جذاب‌تر و اعتیادآورتر کند. با استفاده از صفحه لمسی موبایل خود نیز می‌توانید در تمام دنیای بازی کاوش کنید و برای مشاهده جزئیات بیشتر روی قسمت خاصی از آن تا حد زیادی بزرگنمایی کنید. همچنین تمام آیتم‌ها را با استفاده از تنظیمات ارائه شده می‌توانید بچرخانید، حرکت دهید یا در اندازه‌های مختلفی ایجاد کنید.

همانطور که گفتیم، در ابتدای بازی تعداد نامحدودی از منابع در دسترس شما قرار دارد. منابع اصلی بازی شامل چوب، غذا و طلا می‌شود که با وجود انسان‌ها می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری کنید، اما اگر منابع بازی نامحدود باشند چه نیازی به جمع‌آوری آن‌ها وجود دارد؟ در واقع توسعه‌دهندگان گزینه‌ای را در بازی قرار داده‌اند که می‌توانید نامحدود بودن منابع را غیرفعال کنید تا هیجان بازی و تلاش شما برای پیشرفت شهر افزایش پیدا کند. اگر قصد دارید به جمع‌آوری منابع بپردازید یا بازی را به شیوه‌ای هدفمند ادامه دهید، می‌توانید از طریق منوی بالای صفحه سمت چپ، گزینه SandBox Mode را خاموش کنید (تصویر پایین) که در این شرایط برای ساخت تمام آیتم‌های جدید به منابع مشخصی نیاز پیدا خواهید کرد.

بازی Pocket Build
با غیرفعال کردن گزینه SandBox Mode ویژگی منابع نامحدود نیز غیرفعال می‌شود

طبق معمول، منابع توسط انسان‌ها جمع‌آوری می‌شوند که با استفاده از منوی ساخت و ساز می‌توانید انسان‌های جدیدی مانند کارگر، مزرعه‌دار، دکتر یا حتی آتش‌نشان را به دنیای خود اضافه کنید، اما تمام آن‌ها فقط یک وظیفه مهم دارند: جمع‌آوری منابع. با انتخاب هر کدام از انسان‌ها، متوجه خواهید شد که تنظیمات جداگانه‌ای برای آن‌ها طراحی شده است. علاوه بر انتخاب نام هر یک از آن‌ها، می‌توانید به آن‌ها دستور دهید تا وظایف خاصی مانند کاوش، جمع‌آوری منابع یا سوار شدن به اسب و اژدها را انجام دهند که این موارد کاملا به صورت خودکار انجام می‌شوند.

گزینه جالب دیگری تحت عنوان «Control in First Person» در پایین سمت چپ صفحه قرار گرفته (تصویر پایین) که با استفاده از آن می‌توانید کنترل آدم‌های دنیای خود را به دست بگیرید و با استفاده از برخی ابزارها مانند تبر به قطع کردن درختان بپردازید.

یکی از مواردی که باعث متفاوت بودن بازی Pocket Build می‌شود، وجود موجودات افسانه‌ای زیادی مانند اژدها، دیو و گابلین (جن) است و نکته دیگر اینکه هرکدام از این موجودات نیز کارها و وظایف مربوط به خود را برای انجام دارند.

بازی همچنین دنیاهای از پیش ساخته شده متنوعی را نیز در دسترس شما قرار داده که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت دنیای خود ایده بگیرید یا ساخت و ساز را در آن‌ها تمرین کنید. علاوه بر این، می‌توانید دنیای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بازی Pocket Build
حتی می‌توانید دنیاهای دریایی خود را ایجاد کنید

شاید در نگاه اول بازی چندان هدفمند به نظر نرسد، اما دنیای جیبی و کوچک آن، امکانات بسیار زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در واقع Pocket Build یک بازی شبیه‌ساز مدیریت شهر است اما نسبت به نمونه‌های مشابه برتری‌های زیادی دارد. علاوه بر ساخت و ساز نامحدود و بدون قانون، طراحی فوق‌العاده و گیم پلی روان بازی نیز در بهترین حالت خود ارائه می‌شود.

همچنین محیط بازی Pocket Build علاوه بر لذت‌بخش بودن، بسیار آرامش‌بخش است. بنابراین علاوه بر اینکه بازی چندین ساعت شما را سرگرم خواهد کرد، به نوعی باعث دور شدن افکار بد و استرس از شما نیز خواهد شد. در مجموع می‌توان گفت این بازی با دنیای جیبی خود، یک تجربه منحصر به‌فرد و لذت بخش ارائه می‌کند و برای تمام کاربران اعم از کودکان و بزرگسالان مناسب است. همچنین برای افزایش خلاقیت خود، می‌توانید چند ساعت از روز را صرف پیشرفت دنیای خود کنید، زیرا ارتباط نزدیکی بین Pocket Build و خلاقیت شما وجود دارد.

هرچند بازی‌های شبیه‌سازی مدیریت شهر زیادی در گوگل پلی یا اپ استور وجود دارند، اما بازی‌های کمتری در سبک Pocket Build برای پلتفرم‌های موبایل توسعه داده شده‌اند. بنابراین اگر دوست دارید به بهترین نحو ممکن نقش خالق بودن را تجربه کنید، این بازی آفلاین را به هیچ وجه از دست ندهید.

Pocket Build

Pocket Build

سازنده: Moonbear قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: ۱۶۲/۴۶۲ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • وحید کریمی فرد
    وحید کریمی فرد | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام

مطالب پیشنهادی