ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کرونا در آمریکا تایید شد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اولین مورد ابتلا به واریانت نگران کننده کرونا موسوم به اومیکرون که برای اولین بار در آفریقا شناسایی شده بود را تایید کرد. این بیمار کالیفرنیایی در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اولین مورد ابتلا به واریانت نگران کننده کرونا موسوم به اومیکرون که برای اولین بار در آفریقا شناسایی شده بود را تایید کرد. این بیمار کالیفرنیایی در حال تجربه بیماری خفیفی است و در حال بهبودی است. وی در شرایط قرنطینه قرار دارد.

بعد از آنکه واریانت اومیکرون علاوه بر آفریقا در بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک و هلند و چند کشور دیگر از جمله در عربستان سعودی تایید شد، اکنون اولین مورد ابتلا در آمریکا نیز به تایید رسیده است.

56 کشور جهان مقررات جدیدی را برای مسافران مرزهای خود با هدف مقابله با انتشار این گونه در نظر گرفته‌اند. برای مثال بریتانیا از تمام کسانی که وارد این کشور می‌شوند در پایان روز دوم تست PCR می‌گیرد و آن‌ها را قرنطینه می‌کند تا نتیجه تست‌شان منفی شود.

همچنین افرادی که با مبتلایان امیکرون در ارتباط بوده‌اند هم باید ۱۰ روز خودشان را قرنطینه کنند. جانسون اعلام کرده که قوانین برای استفاده از ماسک در این کشور سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

بعد از واریانت‌های آلفا، بتا، دلتا و گاما،‌ سازمان بهداشت جهانی از گونه جدید و جهش یافته‌ای دیگری که در رده‌های نگران کننده قرار دارد، خبر داد و رسما واریانت B.1.1529 را با نام اُمیکرون (Omicron Variant) معرفی کرد که به سرعت در آفریقای جنوبی گسترش یافت.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده بود که نوع جدید ویروس کرونا به شدت جهش یافته است و احتمالا در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و ابتلا به آن می‌تواند عواقب شدیدی داشته باشد.

اگرچه همه‌گیرشناسان می‌گویند احتمالا وارد مرحله‌ای شده‌ایم که اعمال محدودیت‌های مسافرتی اکنون دیگر نمی‌تواند جلوی گسترش جهانی ویروس کرونای امیکرون را بگیرد، ولی خیلی از کشورها از جمله آمریکا، برزیل، کانادا و کشورهای اتحادیه اروپا ورود مسافر از جنوب آفریقا را ممنوع اعلام کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی