ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان پورشه تایکان بخاطر بستن اشتباه یک پیچ در سیستم تعلیق عقب

پورشه برای مدل جدید و پر سر و صدای تایکان فراخوان صادر کرد. به گفته کمپانی، این فراخوان به خاطر نقص در سیستم تعلیق و شل بودن پیچ یکی از بازوهای اتصالی در محور عقب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

پورشه برای مدل جدید و پر سر و صدای تایکان فراخوان صادر کرد. به گفته کمپانی، این فراخوان به خاطر نقص در سیستم تعلیق و شل بودن پیچ یکی از بازوهای اتصالی در محور عقب صادر شده است.

آنطور که این کمپانی اعلام کرده، شل بودن پیچ مذکور می‌تواند به حرکات اضافی اجزای مربوطه منجر شود. این امر هم به نوبه خود ممکن است باز شدن کامل قطعات و در نهایت از کار افتادن سیستم تعلیق محور عقب را در پی داشته باشد. روشن است که در چنین شرایطی احتمال وقوع تصادف به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

خوشبختانه تعداد تایکان‌هایی که دارای نقص بوده و مشمول فراخوان می‌شوند، بالا نیست. بر اساس اطلاعیه پورشه، فراخوان مذکور فقط 35 دستگاه از مدل‌هایی را که بین 17 ژوئن 2020 تا 16 نوامبر 2020 تولید شده‌اند، در بر می‌گیرد. این شرکت برای شناسایی مدل‌های مشمول از تاریخچه تولید خود استفاده کرده است.

دارندگان تایکان‌های مشمول فراخوان موظف هستند در تاریخ تعیین شده به نمایندگی‌های پورشه مراجعه کنند. این کمپانی نیز موظف است پیچ و مهره‌های معیوب و یا مشکوک را با نمونه‌های جدید و سالم تعویض کند. علاوه بر این پیچ و مهره‌ها، اجزای وصل شده توسط آنها نیز به دقت بازبینی و بررسی می‌شوند تا در صورت هر گونه صدمه دیدگی با قطعات نو تعویض شوند.

پورشه گفته نمایندگی‌های این شرکت از اول دسامبر در جریان چگونگی اجرای فراخوان قرار می‌گیرند. به مالکان مدل‌های مشمول نیز تا 18 ژانویه 2022 اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم این نخستین فراخوان صادر شده برای تایکان نیست. پیش از این نیز پورشه برای محصول تمام الکتریکی خود فراخوان‌هایی صادر کرده که یکی از آنها در ماه جولای بود. در آن فراخوان پورشه گفته بود به علت یک نقص نرم‌افزاری، تایکان نیروی خود را بطور ناگهانی از دست می‌دهد. این فراخوان با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف شد.

قبل از مورد فوق نیز، پورشه برای تایکان در آمریکا فراخوان داده بود. این بار نقص موجود در بازوهای اتصالی سیستم تعلیق محور جلو عامل فراخوان سدان برقی آلمانی بود. نکته جالب اینکه پانامرا نیز از مشکلی مشابه رنج می‌برد و پورشه همزمان این مدل را نیز برای رفع عیب فراخواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی