ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اتفاقی عجیب در آمریکا؛ خودروهای دست دوم گران تر از خودروهای صفر کیلومتر

اینکه خودروهای دست دوم گران‌تر از مدل‌های صفر کیلومتر خود باشند، برای ما اتفاقی جدید و غیرعادی نیست. اما نکته تامل‌برانگیز این که این پدیده حالا جهانی شده و شماری از مدل‌های موجود در برخی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

اینکه خودروهای دست دوم گران‌تر از مدل‌های صفر کیلومتر خود باشند، برای ما اتفاقی جدید و غیرعادی نیست. اما نکته تامل‌برانگیز این که این پدیده حالا جهانی شده و شماری از مدل‌های موجود در برخی بازارها از نسخه صفر کیلومتر خود گران‌تر هستند!

ناگفته پیداست که چنین پدیده‌ای بخاطر بر هم خوردن تعادل موجود بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود. به عبارت دقیق‌تر خودروسازان نمی‌توانند به میزان تقاضای مشتریان پاسخ دهند. این مسئله هم طبیعتا افزایش قیمت مدل‌های دست دوم را در پی دارد. چنانچه حجم تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، قیمت مدل‎‌‌های دست دوم همانند شرایط کنونی ممکن است به رقمی بالاتر از مدل‌های صفر کیلومتر برسد.

خودروهای دست دوم

در گذشته نه‌چندان دور مشتریان می‌توانستند با مراجعه به یکی از نمایندگی‌ها و پس از پر کردن چند فرم سوئیچ اتومبیل نو را دریافت کنند. اما حالا کار به جایی رسیده که خریداران خودروهای نو تا زمان تحویل باید چند ماه در انتظار به سر ببرند. این زمان برای برخی مدل‌ها ممکن است تا 12 ماه طول بکشد.

خودروهای دست دوم

گزارش اخیر وب‌سایت iSeeCars حکایت از آن دارد که قیمت مدل‌های دست دوم در بالاترین سطح بوده و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. طبق داده‌های این وب‌سایت به طور میانگین یک خودروی یک ساله به اندازه ۱.۳ درصد از نسخه صفر کیلومتر خود قیمت بیشتری دارد. البته در این بین مدل‌هایی وجود دارند که بسیار گران‌تر از مدل صفر کیلومتر هستند. آنطور که این وب‌سایت اعلام کرده، داده‌های مربوط به قیمت‌ها از بیش از ۱.۵ میلیون خودروی حاضر در آمریکا و در جریان ماه ژانویه گردآوری شده است.

خودروهای دست دوم
ده خودروی دست دوم که قیمت آنها گرانتر از نسخه صفر کیلومتر است

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید بگوییم مرسدس بنز G کلاس حاکم مطلق بازار خودروهای دست دوم است. به طور میانگین قیمت مدل یک ساله از این شاسی بلند آلمانی، ۳۵.۶ درصد بیشتر از مدل صفر کیلومتر است. پس از این خودرو شورولت کوروت با ۲۰.۲ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

رتبه سوم با ۱۷.۸ درصد به تسلا مدل ۳ رسیده و فورد برانکو اسپرت با ۱۶.۴ درصد در رتبه چهارم ایستاده است. شورلت تریل‌بلیزر هم با ۱۵.۶ درصد در رتبه بعدی حضور دارد. در جدول فوق می‌توانید به طور خلاصه لیست ده مدل را بطور خلاصه مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hameds1
    hameds1 | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    باز ساندیس خورا ریختن اینجا هارت و پورت راه انداختن

  • molavy
    molavy | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    تحریم هم نیستن

  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

    هر بالایی که سر ایران و ایرانی در آورند داره سر خودشون میاد ، به امید سلامتی هر چی ایرانی با غیرته ۲۲ بهمن مبارک باد.

    • رسول
      رسول | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

      بله حرف شما درست -20 تومن ممد مبارک -

مطالب پیشنهادی