ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ژنرال آمریکایی: روسیه و چین هر روز به ماهواره‌های ایالات متحده حمله می‌کنند

به گفته یکی از ژنرال‌های نیروی فضایی، ماهواره‌های ایالات متحده دائما مورد حمله قرار می‌گیرد و چین ممکن است تا پایان دهه به قدرت برتر فضایی تبدیل شود. ژنرال دیوید تامسون، معاون اول رئیس عملیات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

به گفته یکی از ژنرال‌های نیروی فضایی، ماهواره‌های ایالات متحده دائما مورد حمله قرار می‌گیرد و چین ممکن است تا پایان دهه به قدرت برتر فضایی تبدیل شود.

ژنرال دیوید تامسون، معاون اول رئیس عملیات فضایی نیروی فضایی به واشنگتن پست گفت:

تهدید‌ها هر روز در حال افزایش و گسترش هستند و این واقعا تکامل فعالیتی محسوب می‌شود که از مدت‌ها قبل در حال وقوع است. ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که راه‌های زیادی برای تهدید سیستم‌های فضایی در اختیار داریم.

ایالات متحده

ژنرال ایالات متحده در ادامه گفت که این کشور باید با حملات برگشت پذیر به ماهواره که به طور دائم آسیب جدی وارد نمی‌کند و هر روز از طریق ابزارهای غیر جنبشی مانند لیزرها، مسدود کننده‌های فرکانس رادیویی و حملات سایبری انجام می‌شوند نیز مقابله کند.

این خبر در حالی منتشر شده که کارشناسان سراسر جهان مخالف استفاده از سلاح‌های جنبشی علیه ماهواره‌ها هستند، زیرا استفاده از آن‌ها می‌تواند میزان زباله‌های فضایی را در سراسر سیاره افزایش دهد و در بدترین سناریو، بشریت را روی زمین گرفتار کند.

چین هم اکنون در حال ساخت نسخه خود از سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا GPS و صدها ماهواره اطلاعاتی، نظارتی و اکتشافی است. گفته می‌شود تعداد پرتاب‌های کشور آسیایی دو برابر ایالات متحده است.

تامسون در این رابطه گفت: «چینی‌ها در واقع بسیار جلوتر از روسیه هستند. آن‌ها سیستم‌های عملیاتی را با سرعتی باورنکردنی به کار می‌گیرند.» با این وجود او در ادامه افزود:

ما هنوز بهترین در جهان هستیم اما آن‌ها از نظر توانایی به وضوح و با سرعت زیادی در حال پیشروی هستند. اگر نتوانیم خود را با آن سازگار کنیم، ایالات متحده تا پایان این دهه باید نگران این موضوع باشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد دولت باید در حال تماس با حزب کمونیست چین برای ایجاد نوعی هنجاری بین‌المللی برای فضای سایبری و فضا است اما ظاهرا پکن به مذاکرات آن‌ها پاسخی نمی‌دهد.

سازمان فضایی فدرال روسیه (Roscosmos) و اداره ملی فضایی چین هنوز نسبت به این گزارش و گفته‌های ژنرال آمریکایی واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۳ آذر ۱۴۰۰

    آمریکایی ها خودشونو باختن
    کم آوردن در مقابل چین
    باید دید چه کسانی باعث سرازیر شدن سرمایه از سمت آمریکا و غرب به سمت چین شدن و چین رو به موجودی تبدیل کردن که الان جلوش عاجز موندن

  • molavy
    molavy | ۱۳ آذر ۱۴۰۰

    کی بود دستور ایجاد ارتش فضایی رو داد؟
    ترامپ که نبود

  • expire expre
    expire expre | ۱۳ آذر ۱۴۰۰

    کشورهایی مثل روسیه و چین از انفعال و ضعف آمریکا استفاده میکنن و هر روز به نابودی آمریکا نزدیک تر میشوند و این بخشی از نظم نوین جهانی است.

مطالب پیشنهادی